Alla inlägg den 24 januari 2009

Av /A - 24 januari 2009 21:31

1. Älska dina barn som om det inte finns en morgondag.

2. Ge aldrig upp.

3. Kompromissa inte med dig själv tills du tappar bort dig.

4. Låt det svåra vara en bagatell, det omöjliga en utmaning.

5. Vänd inte andra kinden till, slå tillbaka istället.

6. Tro på dig själv. Om inte du gör det, varför ska då någon annan göra det?

7. Hoppas inte på mirakel. Skapa dem.

8. Värdesätt din egen lycka.

9. Var inte rädd att gå din egen väg.

10. Bli aldrig kär.



Av /A - 24 januari 2009 15:08

Haleluja, jag slipper köpa böckerna till ssk-kursen. Får låna dem av E på måndag, och kan köra järnet med de där uppgifterna under veckan som kommer. Med lite flyt, så hinner jag få in de poängerna under veckan därpå, och klarar få in tillräckligt mycket poäng till CSN för att bli godkänd. Håll tummarna för det.


Det största problemet just nu är vart fan jag ska få ihop 5500 till hyran innan fredag. Sälja min själ? Hm. Nä, får nog inte så mycket för den ;-) Nåväl, det löser sig, det med. Jag har ännu inte stött på ett problem jag inte kunnat lösa på något sätt.


Har kikat lite på jobb också (varför det? Jag borde plugga!), och hittat några intressanta annonser. Ska knåpa ihop lite ansökningar på tisdag. Och så har jag kikat lite på vart jag ska träna när jag kommer ner. Fastän jag borde plugga. Bah. Kan inte hjälpa det, mitt fokus blev lite rubbat, trots allt. Men nu jävlar...nu ska jag läsa klart det där kapitlet och få skrivit den där förbaskade uppgiften!

Ovido - Quiz & Flashcards