Alla inlägg den 16 januari 2009

Av /A - 16 januari 2009 23:28

Jag ger upp den förbaskade uppsatsen för ikväll. Jag orkar bara inte. Är så trött att jag inte ens orkar tänka. Det får bli som det blir. Släpper den för stunden och...jag vet inte. Går och sover, tror jag. Orkar inte göra något annat vettigt iaf.


Jag är så utled på hela sjuksköterskeprogrammet och Gävle högskola. Trött på att sitta på pottkanten så fort barnen blir sjuka, trött på att slita mig igenom den ena meningslösa uppgiften efter den andra. Trött på att plugga över lag.


Just nu vill jag mest bara skita i alltihop. Vore det inte för att jag är beroende av att studera på heltid för att få behålla lägenheten i Uppsala, så skulle jag kliva av i denna sekund. Utan tvekan. I've had it. Jag vill kunna öppna en bok och läsa den för nöjes skull, inte för att komma ihåg allt som står i den. Jag vill kunna ha fritid och unna mig att sitta i soffan och titta på tv utan att ha dåligt samvete över studierna. Jag vill ha ett normalt liv igen.

Av /A - 16 januari 2009 20:10

Sista dagen på dagis idag. Kändes så sorgligt...Det var tungt att gå efter att ha kramat alla hejdå, och veta att vi inte ska åka tillbaka dit mera. Svårt att greppa också...

Det är även sista dagen på högskolan i Gävle, men än är jag inte klar med alla uppgifter. Måste försöka koncentrera mig nu, så att jag får in så mycket som möjligt de kommande dagarna. Samtidigt ska jag åka till Knivsta på söndag och lämna över barnen till sin far där, samt sova över hos vänner tills på måndag, då jag påbörjar mina studier i Uppsala. Det har jag inte heller lyckats greppa. Sen är det flytten. Och nu har det tillkommit ytterligare ett moment som kan innebära extra pengar in, men även extra arbete, som jag strängt taget inte har tid med just nu. Samtidigt behöver jag pengarna akut, så att jag vet att jag kan betala första hyran i Uppsala samt åtminstone en del av flyttkostnaden. Är lite orolig för hur det ska bli med studiemedlet...ligger på gränsen poängmässigt, eftersom jag inte satte anatomitentan, samtidigt som strulet med poängen för höstterminen ligger mig i fatet. Så jag är lite orolig för den sakens skull. Det kan dröja innan jag får mitt studiemedel, om jag har otur.


Exet bråkar med mig. Sätter sig på sina höga hästar och agerar moralens och etikens väktare, trots att den som verkligen betett sig illa i alla år är han själv. Ska man skratta eller gråta åt sådant? Energi tar det iaf. Tröttsamt värre. Får se till att upplösa alla förbindelser som går att upplösa så fort som möjligt. Det går inte att ha att göra med honom. Han är definitivt det största misstag jag någonsin gjort, och just nu ångrar jag varenda minut jag spenderat med honom.


Jag är trött. Måste skriva en uppsats ikväll dock, så jag har kokat en ny laddning kaffe för att förhoppningsvis piggna till. Barnen ska snart sova, och jag hoppas jag får lugn och ro att skriva ikväll.

Av /A - 16 januari 2009 10:20

Börjar känna mig lite lätt apatisk. Studierna går trögt som sirap, och jag känner mig mest bara orkeslös inför att ta itu med dem. Tror det är gårdagen som sitter i på nåt vis. Det blev en rätt skum dag. Tyckte inte jag gjorde annat än att tacka för alla grattis - ca 200 pers grattade mig igår! Kan ni fatta det?? Tvåhundra! Sanslöst. Och sen avslutade jag dagen med ett jättegräl med exet. Kul.


Nåväl. Ny dag, nya tag. Idag är det sista dagen på dagis för barnen...Tog med hem en del av deras grejer redan nu på morgonen, så att det inte blir så mycket att bära sen. Känns jätteskumt. De har varit min livlina i 2½ år, och nu ska vi inte åka dit mera. Ella, som är dotterns bästa kompis på dagis, kom rusande ut när vi kom, och kramade om båda mina barn. Hur gulligt som helst.

Sista dagen...det är onekligen rätt vemodigt.


Idag är det 16 minusgrader här. Höll på att frysa av mig både det ena och det andra när jag väntade på bussen hem. Men det var iaf Lennart som körde idag, så jag hade trevligt sällskap på hemvägen åtminstone. Dock var han sjuk, stackarn, så han skulle åka hem och lägga sig efter den vändan. Hade bra gärna velat lägga mig, jag med. Plugga är jag inte alls inspirerad att göra, utan jag hade hellre flyttpackat. Men men, alla uppgifter måste in, så det är bara att bita ihop och beta av dem. Hoppas få undan mycket nu under helgen. Eller idag och i morgon iaf. På söndag blir det resa neröver, och jag ska sova över hos Michaela och Johan tills på måndag, då jag påbörjar mina studier i Uppsala. Vilket påminner mig...jag skulle behöva beställa hem studielitteraturen...för de pengar jag inte har. Jaja.


Nej, det här går inte. Måste försöka få något gjort innan jag ska iväg igen. Har möte på dagis strax efter kl 13, så jag får försöka utnyttja tiden nu.

Jo, just det...ringde Telia ang. den här hotande avstängningen, och de hävdar att så inte alls är fallet. De har bara skickat en påminnelse på räkningen jag skjutit upp (som jag brukar få göra över jul, eftersom jag är student och får mycket mindre pengar den månaden), och att det bara är standardformuleringar på deras påminnelser. Exet hävdar dock envist att det inte är någon påminnelse, utan ett regelrätt hot om avstängning. Jaja.

Ovido - Quiz & Flashcards