Alla inlägg den 8 januari 2009

Av /A - 8 januari 2009 20:46

Idag har det varit tungt. Otillräckligt med nattsömn fick mig att gå ner på knä en sväng, men nu känns det lite bättre. Känner mig dock oerhört sliten...Borde repetera inför tentan på lördag, men vet ärligt talat inte om jag orkar.


Gjorde tacos till middag idag, vilket var uppskattat av barnen. Vi åt oss mer eller mindre stenade, alla tre. Sen blev det glass till efterrätt, och efter det en liten överraskning åt barnen. Brukar överraska dem med små presenter nu och då, och idag kändes som en lämplig dag.


I förrgår gjorde de egna pengar på dagis, och har sen dess tjatat om att få göra det hemma också. Idag gjorde jag slag i saken, och gick och köpte lite stadigare färgat papper, tunn guldfärgad kartong, klisterlappar med siffror, klistermärken med svenska flaggan (det är ju svenska pengar ;p), en varsin söt liten påse att lägga allting i, och nya målarpennor. Sen klippte jag ut mynt av guldkartongen och sedlar av pappret, och så fick de göra sina egna pengar.


Minipysselpaket.


Och så här blev en del av resultatet:


Överst "En stor peng" enligt dottern, i mitten en "raketpeng" enligt sonen, och längst ner en "stor svensk peng du kan köpa mycket för" enligt dottern, och några guldmynt.


Av /A - 8 januari 2009 15:15

Usch, vad jag känner mig trött på hela högskolegrejen idag. Trött, trött, trött. Idag har jag mest lust att avsluta hela grejen, och istället börja jobba bara. Det känns som att det är mest bara krångel och sattyg med alltihop, och jag är utled på det.


Kidnappa mig, någon. Ge mig ett annat liv. Jag behöver det.

Av /A - 8 januari 2009 06:26

Idag blev det minsann väckning tidigt. Vid 5 började minstingen leva rövare, eftersom han hade lyckats kissa ner seg. Blöjan var full, och hade läckt. Bara att få av honom de blöta kläderna och masa sig ur sängvärmen efter en ny blöja, men sen var det kört. Somna om kunde han inte, det skulle has välling och saft och jag vet inte allt, och han väckte sin syster. Vid 6 var det bara att ge upp och kliva upp på riktigt. Tur jag kom i säng före midnatt igår åtminstone...fast nog fasen är jag trött allt. Tog en stund innan jag kom till ro och somnade, så det blev nog inte mer än sisådär 4-4½ timme inatt. Inte tillräckligt, det känner jag tydligt.


Drömde en massa konstigt inatt också. Bara såna där relationsgrejer liksom. Ena stunden var jag på Strömmingsleken, på konsert med Rocktools, och en massa karlar sprang runt mig hela tiden. Det skulle dansas och kramas och allt vad det nu var, och jag var lika delar besvärad och smickrad över det hela. Sen var det den här ena, som var upptagen, men som blev svartsjuk och försökte få mig att gå hem under förevändningen att "något kunde hända mig", men som jag genomskådade. Sen växlade scenariet, och jag befann mig hemma (fast i ett hem jag aldrig sett förut, så hur min hjärna kokade ihop omgivningen vet jag inte), i ett vardagsrum, där jag satt i en stor soffa. Då bodde jag ihop med någon, men drömmen avslöjade aldrig vem (attans!), utan jag hörde bara vederbörande greja i köket. Det var en rätt trivsam känsla faktiskt. Sen byttes det scenario igen, och jag befann mig på en låååång skogsväg, i en allé. Och hela tiden kom det fram män och kvinnor ur skogen som försökte ta tag i mig när jag passerade, men där jag ursäktade mig med att jag inte kunde stanna, för jag var på väg till någon.


Sånt där tycks jag ha drömt hela natten. Och inte behövs det något snille för att räkna ut de bakomliggande orsakerna till den där typen av drömmar. Jag har helt enkelt kommit till den punkt då det här med att vara singel inte längre är något jag trivs odelat med, utan tanken på en mera permanent ordning med rätt människa finns helt klart där. Var inne som hastigast på ämnet i ett samtal igår kväll, så det var väl därför det dök upp igen under natten.


Jag kan inte ha sovit särskilt tungt inatt, eftersom jag minns alla de här drömmarna. Kommer nog bli en lång dag idag, är jag rädd...får väl i värsta fall sova en timme under dagen, så jag orkar med allt jag ska göra. Men det allra första jag ska göra är att kliva in i duschen en sväng, så jag piggnar till lite. Och koka kaffe!


God morgon, världen...jag hoppas ni alla är utsövda och glada idag :-)

Ovido - Quiz & Flashcards