Direktlänk till inlägg 23 januari 2009

Fredag kväll.

Av /A - 23 januari 2009 23:05

Fredag kväll, och det är tyst och lugnt både hemma hos mig och ute på området. De enda ljud som hörs är det svaga bakgrundsljudet från min tv, och tickandet från klockan på väggen.


Det börjar se annorlunda ut här hos mig. Inga gardiner uppe någonstans. Väggarna gapar mestadels tomma, undantaget några hål här och var som markerar vart det suttit en hylla eller en tavla. Möbler har försvunnit, saker har packats ner i lådor, saker har börjat skruvas sönder. Nästan alla leksaker är bortpackade, mattor tvättade och ihopvikta. På vardagsrumsbordet trängs fatet med ljus med min strumpstickning och min verktygslåda. I soffan ligger filtarna huller om buller, och ovanpå tronar min låda med borrmaskinen (gud, vad glad jag är för den maskinen nu!).


Flyttkartongerna jag fick idag står utspridda över halva lägenheten på tork. En fick jag kasta, den var helt förstörd, men resten borde jag kunna använda så fort de har torkat. Kan nog ta ett par dagar dock, det är riktiga flyttkartonger, och tjock papp. Köpte två rullar sopsäckar ikväll också, så nu kan jag börja stuva ner kläder i dem. Bra att kunna slänga ovanpå allting annat i flyttlasset, för de blir ju helt mjuka och väger nästan inget.


Det är flyttdags igen. En flytt som kommer väldigt lägligt i tiden, när jag tänker efter. Jag har ju alltid haft det där behovet av att dra iväg när februari börjar närma sig, förmodligen en kvarleva från mina tivolidagar. Och i år får jag göra det. Dra söderut, som flyttfåglarna gör på hösten. Kanske är det just därför jag fått det här lugnet över mig ikväll. Jag känner mig oerhört...tillfreds. Trots allt som ligger på och osäkerheten över ekonomin, så känner jag mig lugn. Kusligt lugn. Får väl passa på att njuta av det så länge det varar.


Funderar på om jag ska gå upp och packa det sista i dotterns rum. Nåja, nästan det sista. Böckerna ska ner i en låda tillsammans med mina böcker, men jag kan åtminstone packa ner det som är kvar av leksaker där uppe. Kanske ta med mig en sopsäck och stoppa ner lite mer kläder och sånt. Varva lite mer packande med lite läsning av studielitteratur. Fortsätta tvätta barnvagnen, som just nu ockuperar duschen. Kanske tända lite ljus sen, ta ett glas vin och beta av de sista sidorna av Ledarskapsboken.


Mjo...så får det bli.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards