Direktlänk till inlägg 22 januari 2009

Oliver.

Av /A - 22 januari 2009 15:44

Har ägnat mig åt lite allmän uppröjning, flyttpackning och tvätt i några timmar. Det ser fortfarande ut som om en tromb dragit fram här, precis som det gjorde innan jag började, men samtidigt börjar det bli lite kalt här och var. Har börjat packa prydnadssaker bland annat, och det syns rätt snabbt när hyllorna töms, trots att jag egentligen inte har så mycket såna saker alls.


Jag har monterat ner minnestavlan för tvillingarna också. Tavlan med lite kort, armbandet från sjukhuset, gipsavgjutningarna, biten ur den filt de begravdes i och dopklänningen. Den sistnämnda var jobbig. Det högg till lite när jag tog i den igen, för första gången på nästan 4 år. Minnesbilderna fladdrade förbi. En liten, liten pojke i en glaskupa, som inte kunde ha på sig kläder, för då skulle hans hud gå sönder. En dopklänning som egentligen bara var ett framstycke, som de lagt över honom, och som var alldeles för stor, trots att den är så liten. En liten pojke som fick ett nöddop, därför att det inte var sannolikt att han skulle överleva. Min son, som döptes i en glaskista, därför att vi inte kunde ta ut honom. Som bara en liten stund innan hade fått bröstet brutalt perforerat av en slang, eftersom hans ena lunga kollapsade. Liten, försvarslös och drogad av morfin, omedveten om prästens mässande ord, pappans gråt och hans mammas hjälplöshet.


Det är snart 4 år sedan. Den 9 februari är det fyra år sedan jag miste Oliver och hans bror, Marco (som var dödfödd). 10 timmar fick jag med Oliver.

Det kommer alltid fattas två små pojkar i mitt liv. De finns inte mer, annat än i mina minnen. De blir inte äldre än de var då. Jag tänker sällan på det som hände då, men jag minns det som om det var igår. Jag minns mina pojkar. Sorgen är över sedan länge, även om den ibland, som nu, dyker upp en sväng igen. Sen går det över igen.

 
 
Ingen bild

Morgana

22 januari 2009 17:28

Åh jag minns också den tiden och dagen... har ännu kvar dina sms i min mobil...

Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards