Direktlänk till inlägg 17 januari 2009

TV-kväll.

Av /A - 17 januari 2009 19:41

Det blir tv-kväll. Upptäckte att det är ikväll det är körslaget, och det vill jag faktiskt titta på. Såg det när Peter var här (var det förra helgen?? Känns som om det är evigheter sedan han var här...), och nu måste jag ju se hur det går. Min favorit är Robert Wells, så det passar ju bra att han tävlar för Falkenberg - Peters hemstad :P


Har även letat rätt på garn till mina keltiska sockklubbssockor. Kom plötsligt på vilket garn jag ville ha, men upptäckte att det borde vara 32x44 och att det garnet bara ger 28x36. Kikade in i forumet för att se om det sagts något om storleken, och det visade sig att det är en väldigt stor storlek :-) Då kan jag använda det garnet iallafall, och får kanske rent av använda stickor nr 2 för att det inte ska bli för stort. Garnet är förresten Opals Höstmelodi, som jag har en härva + lite extra kvar av. Tror det kan passa bra med de färgerna.


Nu är jag lite i valet och kvalet om jag ska sticka på Ruby först, eller om jag ska börja med sockorna direkt...Ska iaf påbörja sockorna innan jag åker neröver i morgon, så har jag något att pyssla med på måndag, under de fyra timmarna som passerar mellan första och andra föreläsningen. Och på tåget hem, när jag inte läser det sista kapitlet i ledarskapsboken.


Det blev inget badande för barnen ikväll. Dottern var verkligen hungrig, så hon åt och åt och åt och åt i all evighet, och hennes bror var världens tröttaste, så han toksomnade prick kl 19, innan han ens hade hunnit få vällingflaskan till munnen. Vi får ta det i morgon förmiddag, om det inte är jättekallt ute.

Ska hinna packa åt oss allihop ikväll också, men tar det efter körslaget. Och en snabb dusch. Sen får det vara bra för idag, såvida inte klockan är alltför mycket och jag känner mig jättepigg, då kanske jag sätter mig en liten stund med säkerhetsrapporten innan sängdags.


Måste förresten berätta en rätt festlig sak som exet sa när vi bråkade så gröndjävligt här om dagen. Han påpekade att jag hade sagt till någon att han aldrig hjälpte till hemma, vilket är alldeles sant. Det har jag sagt. Det som är så roligt med det hela är att han nu säger "men folk har ju faktiskt sett att det är stökigt nu med!". Ser ni det roliga? För säkerhets skull ska jag förklara vad jag tycker är så festligt med det hela: Ja, det blir gärna stökigt hos mig när barnen är hemma (när jag är själv är det däremot hyggligt städat). Jag har svårt att hinna med allting själv. Fortfarande. För ser ni...varför skulle jag hinna med bättre nu, när jag är själv om att göra allting, än jag gjorde då, när jag var själv om att göra allting? Fattar ni? Vad fan är skillnaden liksom? Jag kan inte annat än skratta åt honom. Det där är ett typiskt exempel på saker han kan komma och ska kasta i ansiktet på mig, där jag inte vet om jag ska skratta eller gråta.


Nu börjar Körslaget :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards