Direktlänk till inlägg 17 januari 2009

Det går upp och det går ner....och sen går det upp igen.

Av /A - 17 januari 2009 18:04

Hah! Släppte hela tanken på uppgifterna inom sjuksköterskeprogrammet, och kan ni tänka er - genast dök det upp både studielust och inspiration! Det där programmet och allt strul tar helt enkelt knäcken på mig. Men studierna i ledarskap och IT-säkerhet känns givande och roliga :)


Nu är det dock studiepaus. Knåpar ihop lite spaghe^H^H^Hmakaroner och köttfärssås, sen ska de väna barnen få bada lite (om nu minstingen orkar hålla sig vaken för det) och under tiden ska jag fortsätta repa upp de varv på min Ruby som jag stickat för långt. Sen kryper vi upp i soffan, alla tre, och tittar på film en stund, tror jag, och tänder lite ljus och så. Och sen ska jag nog försöka plugga en liten stund till sen. Dock planerar jag att vara lite ledig och bara sticka också ikväll.


Måste packa ikväll också. Vi åker till Knivsta i morgon, allihop. Barnen ska till sin pappa, och jag ska sova över hos M&J. Och på måndag börjar terminen i Uppsala. Måste komma ihåg att kolla om det går några tåg hem igen på kvällen, förresten.


Nej, nu är maten klar, så jag får återkomma senare :-)

 
 
Ingen bild

Mr P

17 januari 2009 18:16

Värst vad du upprepar dig....
Är ju upprepning hela tiden...
Du måste ha bättre koll på vad du gör...
Funkar ju inte annars..
Sticka långsammare..

 
Ingen bild

/A

17 januari 2009 18:23

Haha! Lustigkurre! Blir straffhångel för såna där kommentarer, ska du veta ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards