Direktlänk till inlägg 4 januari 2009

Än är inte den sista idioten född...

Av /A - 4 januari 2009 23:20

Sitter och pratar med en kompis på msn, som har stora problem med en kille som fattat tycke för henne nåt så förbannat, men som vägrar acceptera att hon inte är intresserad. Nu har det hela eskalerat till den punkt då han börjat hota henne, komma med fula tillmälen, samt anklaga henne för att vara en dålig mamma. Och hon tar åt sig, eftersom hon redan har dåligt samvete gentemot barnet (hon har varit sjuk en del, och tvingats operera sig flera gånger).


Jag sa åt henne att bara ignorera fanskapet, att det är absolut bästa sättet att få honom att sluta. Han slår under bältet därför att han kan, och han satsar stenhårt på hennes sårbara punkter. Minsta lilla komma hon säger eller skriver tillbaka till honom ger honom bara mer näring och han kommer fortsätta. En mur av tystnad är bästa sättet att hantera sånt där. Det kan ta några veckor, men sen ger de sig. Jag sa även åt henne att inte bli ledsen, utan att istället bli arg. Riktigt, heligt förbannad. Han har ingen som helst rätt att sätta sig till doms över henne, för det första, och för det andra - tror idioten verkligen att det där beteendet kommer få henne att välja honom?? Hur dum får man bli egentligen?


Jag blir så förbannad över sånt där. Jag har varit med om det själv, mer än én gång. Hot om att ta livet av sig, slag under bältet...been there, done that. Got the t-shirt. Och det blir visst flera också. Fikabesöket i förrgår har ta mig fan skickat meddelanden på sms och msn var femte minut sen han åkte härifrån. Och jag svarar mestadels inte, som jag brukar. Tills jag hade skrivit på min msn att jag hade ett akut behov av barnvakt nästa lördag - då fick han frispel och messbombade på alla möjliga jävla ställen, och undrade vart jag var och blablabla. Då var han ju orolig för mig, gud bevars, för pojken hade ju hostat så illa när han var här (då var gossen bara litegrann förkyld, och hostade knappt alls), och när jag hade skrivit sådär på min msn, så blev han ju såååå orolig. What the fuck?? Om det nu var så att gossen faktiskt hade hostat illa, vilket han inte gjorde, vad hade så det att göra med mitt behov av barnvakt nästa lördag?? Gah!


Jag såg mig tvungen att svara honom då. Det började bli en överhängande risk för att han skulle dyka upp här och leta efter mig, och kanske knacka på hos mina grannar för att höra vart jag tagit vägen. Jodå, jag har varit med om den här sorten förut, och jag aktar mina löss för snuva. Då var det ju en massa ursäkter för att han hade blivit orolig, och "jag ska inte störa dig" och blablabla. Vad trött jag blir. Och karln är ju dessutom sambo! Har han inget skamvett över huvud taget? Tror han över huvud taget att det finns minsta lilla chans att jag skulle ens titta två gånger på en karl som ger sig till att på det intensivaste uppvakta andra, när han har en sambo? Jo tjena. Jag kan lova er, att hade jag varit intresserad (vilket jag inte varit för en sekund sedan jag lärde känna honom), så hade det tagit tvärstopp där. Är de otrogna én gång, så gör de det igen, det kan man slå sig i backen på. De där som faktiskt bara gör sådant én gång är sällsynta, och då brukar det handla om en impulshandling - inte att försöka uppvakta någon i nästan ett år.


Nej, än är inte den sista idioten född, det ska gudarna veta. Själv tycks jag vara något av en idiotmagnet. De dras till mig, som bin till honung. Ett och annat undantag dyker upp (Hej, Peter), men mestadels är det en bedrövlig samling som försöker fånga ens intresse. Men det beror väl kanske på att det är mest såna i omlopp där ute. De som ingen annan vill ha. Och så det där fåtalet som inte har behov av att lägga omkull vartenda fruntimmer de får syn på, och som klarar sig alldeles utmärkt på egen hand (Hej igen, Peter).


Jag är utled på det där. Mina singelkompisar är utled på det där. Det är inget Sex and the city för vår del - för att hitta karlar är då fan inget problem. Men att hitta en vettig karl, det är banne mig nästan omöjligt. Skrik och panik, pip och gnäll, ömhetsbetygelser i kubik och kvadrat som inte alls står i proportion till att man känt varann i typ 5 minuter, man presenteras med färdiga planer för framtiden, och fan och hans moster. Jag har god lust att utfärda skottpremie på kokosnötterna. Man får ju för fan avsmak för att ens dricka kaffe med någon av motsatta könet, och än mindre dejta dem. Det ju inte att undra på att man blir förbannat avvaktande efter ett tag, och väntar in sin motpart, väntar på hans nästa drag. Man vågar ju inte ta initiativ till något som helst längre, för risken finns ju att man får en klängig fan på halsen, som man har ett helvete att bli av med sen.


Det var nog lite det också som hände i Thailand. Jag blev hemskt avvaktande där. Försökte pejla in honom, lista ut exakt vart jag hade honom. Men tji fick jag, för han gjorde precis likadant. Men jag tror att han har liknande erfarenheter av kvinnor som jag har av män, så det är väl inte så konstigt. Och sen dess har han varit avvaktande gentemot mig. Åtminstone upplever jag det så. Det verkar som jag inte kan få den där gyllene medelvägen - antingen är de på som fan, eller så behandlar de en som en kompis bara. Det är ju som förgjort med det där. Men vi får väl se vad som händer framöver.


Nu ska jag ta med mig min ilska över män generellt och gå och lägga mig. God natt med er.

 
 
Ingen bild

Morgana

5 januari 2009 09:11

Amen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards