Direktlänk till inlägg 1 januari 2009

Swoosch!

Av /A - 1 januari 2009 19:17

Oj, vad den här dagen försvinner snabbt! Iofs sov jag länge idag, men ändå - tycker det var alldeles nyss jag klev upp. Det första jag gjorde var att ta en promenad, en halvtimme bara, sen har det gått slag i slag. Studier, disk, städning, tvätt, barnen kom hem, lagat strulande internet, packat ihop det trasiga elementet för retur och studier, studier, studier.


Jag sitter fortfarande och poar med sista uppgiften i IT-säkerhet. Den har blivit något av en evighetsuppgift, där jag ständigt kommer på nya aspekter vid säkerheten som jag vill ta med. Så istället för att stressa med den, så låter jag den vara och arbetar vidare med den för varv nya saker dyker upp, så att jag kan lämna in en uppgift jag känner mig nöjd med, istället för att hasta klart den bara för att bli klar. Samtidigt jobbar jag vidare med andra uppgifter, naturligtvis, och finner att det fungerar bättre just nu. Jag får mera gjort igen.


Nu ikväll sitter jag och betar av 247 sidor om grupp-psykologi. Rätt tråkig läsning, men jag måste ju igenom det. Tar lite pauser nu och då, för att vila huvudet, sen är det bara att fortsätta. Förr eller senare blir jag klar med dem. Sen ska det skrivas en mindre uppsats om gruppdynamik, baserat på egna erfarenheter och med utgångsperspektiv på allt från regressiva grupp-processer till beteenden kopplat till FIRO-teorin. Och det är precis lika tråkigt som det låter ;) Ah well...bara att spotta i nävarna och köra på, eller hur? :)


Tur jag har fått hem barnen, kanske...ur studiesynpunkt, menar jag. Av någon anledning tycks jag plugga långt mer koncentrerat när de är hemma - go figure. Kanske sitter de senaste 5 åren såpass mycket i ryggmärgen ändå...jag har ju till 95% pluggat med barnen kring benen, och är van vid de ständiga avbrotten osv. När jag är själv hemma finner jag det ofta svårare att jobba lika fokuserat. Jag blir lite handikappad när barnen inte är här, tror jag. Men det är ju en vanesak bara, snart nog har jag vant mig vid den här ordningen också, att barnen är borta två veckor i stöten.


Längtar efter att börja plugga i Uppsala. Smakar lite på det där med en fil.kand Tycker det känns bra. Jag tycker om tanken på att kunna säga att jag har en fil.kand i retorisk kommunikation.  Eller en fil.kand i litterär kommunikation. Det känns på något sätt som jag, om ni förstår hur jag menar. Det känns...rätt. Känns bra. Så jag ser fram emot att få börja på den utbildningen. Bara 2½ vecka kvar :)


Dags att återgå till den tråkiga boken nu. Ju mer jag har fått undan om 2½ vecka, desto bättre är det.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards