Direktlänk till inlägg 1 januari 2009

Ett nytt år.

Av /A - 1 januari 2009 13:19

Så har det nya året börjat. Och vet ni, det känns alldeles, alldeles underbart. Långt bättre än jag hade förväntat mig. Jag menar, visst kan man hoppas på att det nya året ska bli så mycket bättre än det gamla, men när man vaknar på nyårsdagen, så känns det ändå precis lika som det gjorde innan. Men för mig känns det faktiskt annorlunda. Jag känner mig glad, lättad, förväntansfull...alla de där känslorna man får när man avverkat något jobbigt och vet att man har det bakom sig, och att det som ligger framför en innebär positiva saker. Så känns det.


Min mobil var inte lugn många minuter åt gången igår. Det började någon gång på tidiga eftermiddagen, och höll i sig ända till halv sex i morse. Meddelande efter meddelande trillade in, och ett antal samtal, och jag hade fullt upp med att svara på allihop. Det var allt från massmess med nyårshälsningar, till mera personliga meddelanden, som allihop egentligen hade samma budskap: "Jag tycker om dig!". Och jag log och log och svarade på alla dessa meddelanden, och kände verkligen att de här människorna faktiskt tycker om mig. 


Nu börjar folket vakna efter sitt nyårsfirande, för nu börjar meddelanden och mail trilla in igen. Det är ganska rart, tycker jag. De vaknar efter sjöslaget igår/inatt, och jag är bland det första de tänker på...that's friendship, people :) Jag har sagt det förr, och jag säger det igen - jag har världens bästa vänner!


Själv tog jag det lugnt igår. Äldsta sonen och jag var hemma och gjorde mest ingenting, och gick knappt ens ut för att titta på fyrverkerierna vid 12-slaget. Jag brukar inte fira nyårsafton...det blir helt enkelt inte av, på nåt vis. Sen är jag inte så vansinnigt förtjust i kombinationen fylla och fyrverkerier heller, efter att ha fått närkontakt med en raket i Narvik under LKAB's 100-årsjubileum för ett antal år sedan. Förbannat obehagligt, och det sitter i fortfarande. Fyrverkerier är vackert att titta på, men jag håller mig helst undan uppskjutningsplatserna, och önskar nog att det hela kunde ske i mera organiserade former. Även om de flesta inte har några svårigheter att hantera det hela, vare sig de är fulla eller ej, så finns det alltid några som inte hanterar det hela särskilt väl, och de olyckor som händer är ofta allvarliga. Och egentligen, om man tänker på det...är det inte lite galet att det alltid annars krävs utbildning för att hålla på med explosiva saker - men att på nyårsafton får varenda fyllskalle roa sig bäst de vill med sånt? Nåja, jag ska inte orda så mycket mer om den saken. Jag håller mig undan lite bara, och mina åsikter är givetvis präglade av att ha varit förbannat nära att bli olycksstatistik på nyårsafton.


Idag kommer mina små hem, och jag kommer ha alla barnen hemma igen. Skönt! På schemat står det studier, lite husarbete och umgänge med barnen. Jag har mycket att göra under månaden som kommer, och det är bara att kavla upp ärmarna och dyka ner i uppgiftsträsket på én gång. No rest for the weary, så är det bara.


Ha en riktigt underbar nyårsdag, people, jag hoppas ni inte är alltför bakis idag ;) Kram på er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards