Alla inlägg den 10 juli 2009

Av /A - 10 juli 2009 23:40

Nu är jag irriterad. Jodå, mailen trillar fortfarande in, och den här gången blev jag faktiskt irriterad. Men, det ska erkännas, den här gången har han faktiskt försökt använda huvudet till något mer än att ha mössa på. Making progress, med andra ord. Envis som synden är han också. Jag står dock fortfarande fast vid mitt beslut, tro inget annat. Det ska en hel del till innan jag ens överväger att överväga att kanske överväga att ge honom en chans att visa sig vara lite vuxen. Och om jag över huvud taget skulle komma så långt, så får han vara vän på lik linje med alla andra. Mama's playing hard ball now. Först visa sig vuxen, sen får man väl se om det finns anledning att göra något mer av det. Det känns dock högst osannolikt att jag skulle vilja det någonsin igen. Och ni känner väl mig, förmodar jag...jag kan vara sällsynt vrång i sådana frågor.


Förbannade karlar! Jag ska fan bli lesbisk på heltid. Eller nunna.

Av /A - 10 juli 2009 18:56

Vart tog min inspiration vägen? Någon som har sett den? Har ägnat en timme eller två åt att försöka plugga, men det går sådär. Inspirationen vill inte riktigt infinna sig. Så istället har jag tittat lite på tv och stickat. Jo, just det, jag har faktiskt tittat på tv. Det händer ju inte ofta. Fast jag har inte så mycket att titta på, för dels krånglar mitt kort till digitalboxen, och dels har tydligen Tele2 stängt av hela alltihopa eftersom de hävdar att jag inte betalat räkningen. Min bank håller inte med. Den betalades för 1½ månad sedan. Jävla kokosnötter *hmpf*. Fast jag upptäckte ju inte förrän igår att det var avstängt, när jag äntligen tog mig i kragen för att beställa ett nytt kort. Jag tittar ju inte på tv, så det var inte förrän supporten upplyste mig om att räkningen inte var betald som jag fick veta det. Jaja. Så kan det vara.


Jag har inte lust att göra nånting egentligen. Har ju en skoluppgift som ska in idag, men jag skulle verkligen behöva den där boken för att lösa den. Så för stunden har jag släppt det hela. Jag får lista ut en lösning på det där sen. Orkar inte bekymra mig för det. Jag njuter mest bara av lugnet som infinner sig efter att man gjort något jobbigt, det där som kommer när man vet att man gjort rätt. Så kanske ska jag helt enkelt ta en tv-kväll bara. Sitta på min breda bak och sticka och bara ha det lugnt och skönt. Är nog rätt lagomt ikväll.


Nä, om man skulle retirera till soffan igen, kanske. Ligga där och duga ett tag till ;-)

Ovido - Quiz & Flashcards