Direktlänk till inlägg 10 juli 2009

Och här ligger jag och duger...

Av /A - 10 juli 2009 18:56

Vart tog min inspiration vägen? Någon som har sett den? Har ägnat en timme eller två åt att försöka plugga, men det går sådär. Inspirationen vill inte riktigt infinna sig. Så istället har jag tittat lite på tv och stickat. Jo, just det, jag har faktiskt tittat på tv. Det händer ju inte ofta. Fast jag har inte så mycket att titta på, för dels krånglar mitt kort till digitalboxen, och dels har tydligen Tele2 stängt av hela alltihopa eftersom de hävdar att jag inte betalat räkningen. Min bank håller inte med. Den betalades för 1½ månad sedan. Jävla kokosnötter *hmpf*. Fast jag upptäckte ju inte förrän igår att det var avstängt, när jag äntligen tog mig i kragen för att beställa ett nytt kort. Jag tittar ju inte på tv, så det var inte förrän supporten upplyste mig om att räkningen inte var betald som jag fick veta det. Jaja. Så kan det vara.


Jag har inte lust att göra nånting egentligen. Har ju en skoluppgift som ska in idag, men jag skulle verkligen behöva den där boken för att lösa den. Så för stunden har jag släppt det hela. Jag får lista ut en lösning på det där sen. Orkar inte bekymra mig för det. Jag njuter mest bara av lugnet som infinner sig efter att man gjort något jobbigt, det där som kommer när man vet att man gjort rätt. Så kanske ska jag helt enkelt ta en tv-kväll bara. Sitta på min breda bak och sticka och bara ha det lugnt och skönt. Är nog rätt lagomt ikväll.


Nä, om man skulle retirera till soffan igen, kanske. Ligga där och duga ett tag till ;-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards