Alla inlägg den 19 juli 2009

Av /A - 19 juli 2009 14:41

Så var vi hemma från Dalarna igen. Ryggen hotar att emigrera efter två dagar i tält, och det började regna inatt, annars har det varit en soft resa. Sol, bad, mat och trevligt umgänge. Och punka på hemvägen, men där fick exet göra värsta jobbet, för jag hade inte rygg till det. Men så var det nu hans bil också, och han är fullt kapabel att byta däck själv. Men jag hjälpte givetvis till med i- och urlastning av grejer (vi hade fullt med packning med oss). Men jag är helt slut, eftersom jag sovit dåligt.


Tältet var bra, och jag är nöjd med köpet, helt klart. Pluspoäng för att man kunde packa ihop innertältet för sig, så när jag packade ihop det i morse, så kunde jag göra det i skydd av yttertältet och slapp därmed att innertältet också blev blött. Nu måste jag bara lista ut hur fasen jag ska få torkat den yttre tältduken...Den är gigantisk, och inte alldeles enkel att hänga upp nånstans i min lägenhet.


Stugan. Till vänster syns tältet som sönerna och jag sov i.


Bryggan. Barnen, i synnerhet min dotter, bodde praktiskt taget i sjön, trots att det var iskallt i vattnet.


Som sagt, det har varit en soft helg, men det är skönt att komma hem. Känner mig rätt sliten, men ombytet gjorde gott. Och sen var det inte helt fel att inleda resan med besked från CSN om att jag är godkänd för nytt studiemedel under året som kommer - haleluja! :-)


Nu: Tältdukstorkning.

Ovido - Quiz & Flashcards