Direktlänk till inlägg 20 juli 2009

Schemakrock.

Av /A - 20 juli 2009 20:18

Idag kom schemat för textilvetenskapen, och jag har ögnat igenom det lite snabbt, och gjort en snabb jämförelse med mitt retorikschema. Det ser inte bra ut...Jag kommer missa nästan hälften av kursen. Det innebär att jag kommer bli tvungen att välja bort den :( Fan också. Men om man missar nästan hälften av undervisningstillfällena, och dessutom redan studerar heltid, så blir det svårt att göra något vettigt av det, det är ju bara att inse. Men jag hade ju sååå gärna velat plugga tillsammans med M....Fan, fan, fan.


Jaja...jag får väl se det positivt. Jag kanske kan få loss lite tid att åka och hälsa på pojkvännen istället då. Om jag kan lösa det ekonomiska, vill säga. Min budget är ju ansträngd som det är, och Norge är inte direkt billigt. Nog för att jag bor gratis och allt sånt, men jag vill allt ha lite fickpengar om jag ska åka dit. Så vi får se hur det blir.


Nu har jag iaf härjat klart i köket för idag. Sushin blev helt okej för att vara första försöket. Det var inte alls svårt att göra såna där rullar, även om jag hade lite för mycket ris på första försöket. Gjorde bara en variant också, eftersom det bara är jag som äter sushi i någon omfattning. Men gott blev det, och det finns mera kvar i kylen ifall jag blir sugen senare ikväll. Och det blev ju väldigt mycket billigare än att köpa en låda med en handfull bitar för typ 75 spänn. Hädanefter kommer jag helt klart göra min sushi själv :)


Bakat har jag också gjort, både hallon och vit choklad-muffins, och chokladmuffins med bitar av mörk choklad. Och så har jag gjort i ordning sån där salt/socker/chili-blandning till frukten, men det tror jag får stå tills i morgon. Både barnen och jag är proppmätta (de åt för övrigt pasta med skinksås och ärtor). Och då har vi inte ens smakat på chokladmuffinsen, som fortfarande står och kallnar.


Något pluggat har det inte blivit idag. Jag har varit så vansinnigt trött, och somnade ett par timmar på soffan med minstingen. Fast nu, efter all matlagning och bakning, är jag banne mig lika trött igen. Har varit lite småskrovlig i halsen sen i fredags, så jag har väl kanske nån infektion i kroppen dårå.


Jag köpte förresten en lott idag. Håll tummarna att jag vinner storkovan, hör ni ;P Tänkte skrapa den sen, när jag nattat vildbattingarna, vilket jag ämnar göra tämligen omgående, med tanke på hur de håller på just nu. Men så är det ju långt förbi sängdags också då.

 
 
Morgana

Morgana

20 juli 2009 21:06

Äsch vad trist att det krockar. Men nog bäst i alla fall... du skall inte slita ut dig alldeles, min kära du. :-)
Och kanske krockar det inte nån dag när jag har något jättemegaviktigt seminarium och du då kanske har tid och lust att gosa med liten Bebis under tiden istället *L*

Kniper tummen stenhårt för lottskraperiet!

Kramis
/Morgana

http://queenofnight.bloggagratis.se

 
Ingen bild

/A

20 juli 2009 21:13

Hihi. Den tanken slog mig också ;P Jag anmäler mig härmed frivilligt som Förste Bebis Gosare, när du behöver barnlediga seminarium ;)

Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards