Direktlänk till inlägg 14 juli 2009

Jag - en studie i komplexitet.

Av /A - 14 juli 2009 13:44


Jag är en studie i komplexitet. Det är bara att inse. Lika mycket som jag kan vara oerhört enkel och lättsam att göra med, lika svårhanterlig kan jag vara. Det finns så oerhört mycket på insidan. Både på gott och ont. Om jag skulle beskriva innehållet i min hjärna, så är det som ett oändligt landskap med ständig liv och rörelse. Det händer alltid något där. Himlen över det där landskapet är ständigt fyllt av ord och meningar som glider fram som slöjor av rök i luften. En ständig ström av kunskap, erfarenheter, tankar och idéer. Det tar helt enkelt aldrig slut.


Ibland kan jag inte sova på grund av det där. Den där ständiga strömmen, frågorna som dyker upp. Ofta har jag fått kliva upp och slå igång datorn för att hitta svaret på en fråga som dyker upp mitt i natten. Det blir stopp i flödet om jag inte tar reda på det, så jag är tvungen att kliva upp och ta reda på hur det ligger till, annars kan jag inte sova. Och jag måste hela tiden skriva. Nånting. Varje dag. Orden måste ut ur mitt huvud, annars mår jag fysiskt dåligt. Det kanske är lite konstigt...kanske rent av väldigt konstigt. Jag vet inte. Vet inte hur det är för andra människor med sånt där. Har väl med åren börjat inse att inte alla andra har det riktigt så. Jag kan avundas dem det ibland.


Idag är en tänkardag. Jag har såna ibland. Dagar då jag liksom är tvungen att tänka igenom allt som är jag och mitt liv. Hur jag är, vad jag gör och varför. Och idag tänker jag att när det gäller hela relationsgrejen, så kanske jag har fel. Kanske behöver jag inte mest av allt någon som kan matcha mig. För tänk om jag hittade någon som var precis som jag, som kunde förstå mig och allting...tänk hur det skulle bli. Med TVÅ såna här konstiga personligheter som ska funka tillsammans - det skulle ju aldrig gå! Det skulle bli crash and burn tämligen fort. Nej, det är nog inte en match jag behöver, det är någon som kompletterar mig. Någon som kan ge mig det utrymme jag behöver till allt det där komplexa, och som inte har riktigt samma behov av det själv. Ni vet, som en bläckplump som liksom flyter ut lite mer på ena sidan och tar upp lite mer utrymme där. Någon som har en personlighet där de områden där han behöver mer svängrum inte krockar med mina. Så att vi kompletterar varann, men inte speglar varann.


Ah well...kanske är det just det jag har hittat. Gudarna ska veta att vi är olika varann iaf. Om vi kompletterar varann vet jag inte...det återstår ju att se, antar jag. Det är det lilla lugna som gäller just nu iaf. 


Kaffe. Tänka mera. I'll be back.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards