Alla inlägg den 7 maj 2010

Av /A - 7 maj 2010 23:23

Nu börjar det kännas som att det händer något. En sopsäck full med i huvudsak gamla, trasiga leksaker ska skeppas iväg till soprummet. Ett antal kassar med böcker och spel ska skänkas till Röda Korset. En flyttkartong med fina barnkläder funderar jag på om jag ids sälja eller om jag bara ska skeppa iväg dem också. Jag skulle behöva ett ekonomiskt tillskott i kassan, men orkar jag hålla på?


Böcker, spel och barnkläder som bara tagit plats och som nu ska ut ur mitt hem.


 

Mitt högt älskade köksbord, som inte egentligen får plats någonstans eftersom jag bara har ett barkök. Just nu står det inne i mitt sovrum. Där det inte heller får plats. Suck.


Och här har vi det som kommer bli absolut värst av allt att gå igenom - alla pysselgrejer. Jag ser INTE fram emot att gå igenom allt det här och börja sortera...


Just nu är jag galet trött, så jag tror jag ger mig för idag. Borde egentligen läsa lite i boken vi ska ha läst tills på måndag, men jag orkar bara inte.

Av /A - 7 maj 2010 18:59

Barnens rum börjar till sist likna något.


Datahörna/dockhushörna. Ännu återstår att koppla in datorn, samt fortsätta sortera alla leksaker tills vi kommer ner på en rimlig nivå.


Barnen tittar på barnkanalen. Madrassen som dottern ska sova på kan jag skjuta in under sonens säng när hon inte är här :-)


Jag städade upp röran i vardagsrummet tidigare idag. Sen kom dottern hem från sin far, och vi hämtade tillsammans lillebror på dagis. 10 minuter efter hemkomsten såg vardagsrumsgolvet ut så här:




Det känns på något sätt som jag kämpar förgäves för att bibringa lite ordning och reda så länge barnen är hemma ;-)


Jaja, klart det ska synas att man har barn, och klart de ska få leka. Nu måste jag bara lära dem städa också...;P

Av /A - 7 maj 2010 17:00

Sakta men säkert går det framåt här. Vilket innebär att det just nu ser värre ut än någonsin. Hm. Det står kassar och lådor och prylar precis överallt här, och det går knappt att ta sig fram över huvud taget. Till och med i badrummet står det sjuttioelva papperskassar som ska forslas vidare till Röda Korset nästa vecka.


Dagens mål: Att bli klar med ungarnas (de små) sovrum, badrummet och hallen. Det borde gå. Jag kan rent av hinna klart med vardagsrummet också, om jag har tur. Dock kommer jag få leva med alla dessa Röda Korset-kassar i några dagar, men det må väl vara hänt.


Nehepp...det är väl bara att bita ihop och fortsätta...

Av /A - 7 maj 2010 10:35

Alltså. Veckan innan kursavslut inklusive hemtenta, med tre restuppgifter på kö. DÅ får jag för mig att möblera om, slita fram allt jag äger och har, och ska tokröja och slänga en massa saker.


Hur tänkte jag egentligen?!?


En stor del av leksakslådorna hamnade i vardagsrummet, där husets 4-åring som har för vana att vända upp och ner på ovan nämnda leksakslådor givetvis gör just det. Så just nu ser det ut så här:




Som sagt...hur tänkte jag egentligen?


Som tur är, så är jag nu klar med hemtentan och ämnar ägna större delen av helgen åt att få ordning här. Starting NOW!


...jag ska bara dricka lite mera kaffe först...


Och under tiden kan ni få titta på något trevligare än mitt stökiga vardagsrum.


Liten Astrid.



 

Astrid och hennes mamma.

Ovido - Quiz & Flashcards