Alla inlägg den 1 maj 2010

Av /A - 1 maj 2010 21:12
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av /A - 1 maj 2010 19:25

Den här bilden inspirerar mig:


Bild lånad från Miss_M.


Vilsamt vitt. Lite för vitt för mig, för all del, men som bas gillar jag det. Själv vill jag nog ha lite rött också. Men jag gillar iaf den här bilden. Framförallt ljuset. Känner ni igen det? Det där ljuset man får på senvintern, när solen fortfarande står lågt, och alla möbler och saker kastar långa, långa skuggor. Love it.

Jag har möblerat om en del idag, och flyttat ut alla bokhyllor i vardagsrummet igen, och även om de är vita så blir det ju en hel del färg där med alla böcker som står i den. Sen har jag flyttat runt lite på borden också, och städat det mesta där. Dock är det långt från klart, så jag väntar med bilder. Det ska bytas gardiner, bytas soffa osv. Jag har också spanat in ett vitt, lite mindre soffbord på Ikea, samt en röd trasmatta, som jag funderar på att slå till på sen.


Har ätit en riktig brakmiddag och sovit en timme på soffan. Min ork räcker inte så långt än så länge. Var tokslut på eftermiddagen och fick lov att avbryta hela projektet. Tror inte jag gör mer ikväll faktiskt, det får vänta tills imorgon med resten. Jag har dessutom läst klart Dostojevski som vi har tills på måndag, så det känns rätt lugnt med studierna också. Har betalat räkningar och öppnat mailen för första gången på tre dagar, två oroshärdar som jag inte riktigt orkat med. Är som vanligt luspank, men det får väl lov att ordna sig på nåt sätt. Det är ju inte första gången jag har sådana månader. Allting löser sig.


Nu ska jag snart natta lillebror, och därefter blir det nog en kväll i soffan.

Av /A - 1 maj 2010 15:07
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av /A - 1 maj 2010 09:38

Jag mår fysiskt dåligt över hur det ser ut här. Det är stökigt, skitigt, rörigt. Överallt och överallt. Jag har inte orkat med på sistone, och det syns. Mitt hem utstrålar en förfärlig mängd negativ energi just nu, och jag har ett akut behov av att åtgärda det. Har haft ett akut behov av det en längre tid, men inte orkat göra något åt det.


Den här helgen hade jag tänkt viga åt storstädning. Men jag tror faktiskt det blir mer än så. En rejäl ommöblering är vad som behövs. Om nu min ork räcker till. Jag behöver akut göra om här, få lite nya vibbar, få känna att det känns skönt att komma hem. Slippa komma hem till ett bombnedslag jag inte orkar med.


Vissa saker skapar mer negativ energi än andra. Som den stationära datorn jag flyttade ut i vardagsrummet för ett tag sedan. Huuu, vad jag mår kasst vid blotta anblicken av den! Inte bara för att den är så ful, utan även för att den ger mig vibbar från en annan tid, från ett liv jag inte längre har. Stationär dator i vardagsrummet är helt enkelt ett no-no för min del. Den ska ut därifrån.


Nu har yngsta sonen fått för sig att han vill ha eget rum. Och varför inte? Visst kommer han ändå sova hos mig, men självklart ska han få ett eget rum om han vill ha det. Förvisso blir jag av med pysselrummet då, men vad sjutton...det är ändå bara ett stökrum just nu. Och det passar ju bra nu också, när jag ska få en ny soffa imorgon. "Soffan" vi har nu är ju egentligen en säng, och ett redigt åbäke dessutom, så då kan sonen få in den i sitt rum, och vi får lite mera yta i vardagsrummet. Skönt!


Jag är sugen på vitt. Vitt, vitt, vitt. Förmodligen för att vitt ger en "ren" och städad känsla, och det behöver jag verkligen. Men bara vitt skulle bli lite för mycket, man behöver kontrastfärger. Som rött! Eldigt rött för att liva upp det hela. Och jag får ju en röd soffa imorgon. Ju mer jag tänker på det, desto mer känner jag inspirationen vakna. Tillbaka med de vita bokhyllorna till vardagsrummet, slänga alla gamla böcker jag aldrig mer kommer läsa. Skänka bort dem kanske? Röda Korset? Hur som helst, en rockad och en röjning på en och samma gång. Få minska lite på alla saker, få lite rent, snyggt och prydligt här. Vitt. Med rött.


Så får det bli. Håll tummarna att ork och inspiration bär mig ända i mål den här helgen.

Ovido - Quiz & Flashcards