Alla inlägg den 19 maj 2010

Av /A - 19 maj 2010 09:08

Idag vaknar man till en gråmulen dag här i Uppsala. Jag är inte schemalagd idag, utan ska plugga hemma och även försöka städa och tvätta lite. Och så blir det två träningspass även idag, förstås.


Vikten står fortfarande still, men det är lika roligt att ställa sig framför spegeln varje morgon. Det händer saker, "sladdret" drar ihop sig, och jag ser annorlunda ut jämfört med för 1½ vecka sedan. Kul! Fast lite oproportionerlig är jag förstås, eftersom överkroppen är där skillnaden är störst just nu. Det blir ju så. Men snart nog jämnar det ut sig.


De senaste dagarna har det varit soligt och varmt, så jag börjar även få en lättare solbränna. Åtminstone på överkroppen - mina ben är galet vita fortfarande, så jag får väl se till att använda shorts lite också *s*.

På söndag är min tvåveckors intensivperiod av träning över. Eller nåja - inte över, men jag beslöt ju att köra två veckor lite intensivare. Lär nog fortsätta med det i den mån det går nu när barnen kommer hem på fredag.


Jag har beställt lite nya träningsdvd'er också, för att ha i sommar när de små kommer vara hemma en del. Kommer inte kunna springa då, eftersom jag isf måste ha barnvakt de veckorna. Alltså får jag träna hemma istället de perioderna. Jag hoppas Ginza får tag på de dvd'er jag beställt - de är beställningsvara och beställs unikt för mig, och ibland går det inte att få tag på dem.


Jag längtar så till hösten! Dels hoppas jag se rätt annorlunda ut jämfört med nu (eller jämfört med när jag började för två veckor sedan då), vilket inte borde bli något större problem om jag fortsätter så här. Skillnaden på bara 1½ vecka är STOR. Både i hur jag ser ut, hur jag mår, och på måttbandet/vikten.

Jag längtar också oerhört mycket efter att få lägga de här litteraturstudierna bakom mig och få börja med retoriken igen. Fast innan dess ska jag läsa Språk och kön i teori och praktik och Politisk filosofi, vilket jag också ser fram emot.


I måndags, på norska nationaldagen, fick jag en jätterolig överraskning. När jag kom hem från föreläsningen, så låg det ett paket på hallgolvet och väntade på mig. Det var min syster som hade komponerat ihop ett paket åt mig, och jag blev SÅÅÅ glad! Och den kom ju helt perfekt i tiden - på nationaldagen, som jag sörjde att inte kunna fira.

I paketet fanns det två jättevackra vita brickor i Hardangersöm, ett paket med en gryta (den där sorten som man bara tillsätter vatten och kött) som vi jämt åt när vi var små (och som jag älskade!), två Hobby-choklad (min favorit!), klistermärken (så nu är min apfula mobil "blingad" och jag älskar den igen), en massa fina band som jag tidigare pratat om att jag ville ha, och ett superroligt brev från syster. Totally made my day! Tack, syrran!!!   


Det hände en annan lustig grej i måndags också. Jag var ut och rökte i pausen under föreläsningen, och det gjorde även läraren som höll i föreläsningen. Och plötsligt började han flirta med mig(!). Wtf? Samtidigt har jag en kursare, också lite äldre, som plötsligt envisas med att befinna sig nära mig hela tiden. Att må bra gör en uppenbarligen väldigt attraktiv - haha!

Apropo det, så ringde B igen igår natt. Han som har jagat mig så länge, ni vet. Och han var faktiskt jätterar, vilket gjorde det rätt jobbigt att säga nej. Vore jag inte så insyltad med honom i Norge, så hade jag nog övervägt att säga ja till en date, trots allt. Kanske. Jag vet inte. Han blir ju så vansinnigt kär när han blir kär, och mig är han ju galet förtjust i...så en date vore ju rätt riskabelt. Han har ju liksom på förhand bestämt sig för att jag är kvinnan i hans liv, och ger jag honom lillfingret...Ja, ni fattar. Han skulle nog bli rätt ledsen om jag inte ville gå vidare efter den första daten. Och vi är dessutom vänner och ingår i samma kompisgäng, så det är liksom inte en människa man kan undvika helt heller. Sånt kan bli jobbigt.


Nåväl. Så går dagarna. Studier, träning, kompisarna, och så dessa män. Det är praktiskt taget sommar här, och vi har 20-25 grader varmt om dagarna, och jag njuter av livet i sällskap av Aerosmith, som jag på sistone spelat varje dag   


Nu får det bli lite mera kaffe, sen ska jag ut i skogen igen och titta efter min oväntade träningskompis som dök upp igår. På springrundan hoppade plötsligt ett rådjur ur skogen och skuttade bredvid mig en liten bit, innan det försvann in i skogen igen *s*. Det måste ha varit halvtamt redan innan, tror jag...kanske har det blivit omhändertagen på någon av gårdarna härikring i vintras när det var så kallt. Kul var det hur som helst   


Ha en bra dag!

Ovido - Quiz & Flashcards