Direktlänk till inlägg 7 maj 2010

Men hur tänkte jag egentligen?!?

Av /A - 7 maj 2010 10:35

Alltså. Veckan innan kursavslut inklusive hemtenta, med tre restuppgifter på kö. DÅ får jag för mig att möblera om, slita fram allt jag äger och har, och ska tokröja och slänga en massa saker.


Hur tänkte jag egentligen?!?


En stor del av leksakslådorna hamnade i vardagsrummet, där husets 4-åring som har för vana att vända upp och ner på ovan nämnda leksakslådor givetvis gör just det. Så just nu ser det ut så här:




Som sagt...hur tänkte jag egentligen?


Som tur är, så är jag nu klar med hemtentan och ämnar ägna större delen av helgen åt att få ordning här. Starting NOW!


...jag ska bara dricka lite mera kaffe först...


Och under tiden kan ni få titta på något trevligare än mitt stökiga vardagsrum.


Liten Astrid.



 

Astrid och hennes mamma.

 
 
Marie

Marie

7 maj 2010 10:45

Haha :) vet precis hur det där är. Helt plöstligt ska man bara göra allting på samma gång utan att tänka på att det kanske inte är så himla smart att ha flera stora projekt på gång samtidigt :)

http://pima.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

/A

7 maj 2010 10:56

@Marie: Precis. Jag funderar på att åberopa tillfällig sinnesförvirring ;)

 
Morgana

Morgana

7 maj 2010 11:39

Åååh vilken söting! :-)
Och hihi OJ vad jag känner igen mig i det övriga.
Fast jag är iofs mer effektiv ju mer jag gör samtidigt. På nåt konstigt vänster.. :-)

Nu skall jag göra mig redo för Hem & Skola-fullmäktige... gaaaaaaaah vad det var jobbigt att skiljas från Underbaringarna. Hela jag ville värka sönder.
Men det skall bli spännande med möte och två hotellnätter och... Najs! :-)

Kramelikram
/M.

http://queenofnight.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

/A

7 maj 2010 12:16

@Morgana: Mmm, jag brukar också vara mer effektiv när jag har mycket att göra - frånsett när jag ska skriva larviga hemtentor på uppgifter jag tycker är fullständigt meningslösa, har jag upptäckt ;-) Men nu pågår röjningen för fullt här. Vilket innebär att det ser ännu jävligare ut här nu än innan. Suck. Men det ska väl bli bra i slutändan, får vi tro.

Vad härligt med två hotellnätter, även om du måste vara utan barnen! Blir nästan lite avis...att rymma fältet och hoppas på att lägenheten städar sig själv på eget bevåg känns väldigt lockande just nu ;-)

Ha så kul i helgen!

Kram!

 
Ingen bild

Helen

7 maj 2010 18:02

Dett kallas göra-vad-som -heslt-bara-man-slipper-plugga-syndromet och jag brukar också drabbas av det =)

 
Ingen bild

/A

7 maj 2010 18:47

@Helen: Ja, med tanke på hur den senaste kursen har varit, så är det högst sannolikt att det är just det som har drabbat mig :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards