Alla inlägg den 3 maj 2010

Av /A - 3 maj 2010 20:44

Efter att ha haft en riktigt pestig dag ser jag nu något ljusare på tillvaron. Den avgörande punkten visade sig vara när jag skulle ansöka om studiemedel och började räkna på hur många veckor jag har kvar, och jag insåg att jag trots sommarstudier även iår ändå kommer ha tillräckligt många veckor kvar för hela första året av min master om det behövs! Yeay! Dessutom borde det inte vara något problem att bli godkänd för nytt studiemedel i sommar även fast poängen för förra årets sommarkurs inte kommit in, enligt mina beräkningar.


...och medan jag skrev ovanstående ord, så kom jag på att det skulle finnas en handfull föräldrapenningsdagar kvar för lillebror, så jag dök in på fk.se och kollade. Och visst var det så - 10,75 dagar finns det kvar där, som jag kan använda för att täcka upp de 15 dagar jag inte har någon inkomst i sommar. Resterande dagar kan jag ju fylla på med garantidagar, för där har jag kvar typ 90 dagar på lillebror och 50 dagar på hans syster. Vi behöver med andra ord inte svälta iaf (förutsatt att fk får tummen ur och betalar ut när de ska). Det finns hopp, hör ni! Om det blir någon Norge-resa återstår dock att se. Jag kan inte åka de två veckor jag tar ut fp iaf, för då kommer jag ju ha båda barnen här...så då hänger det istället på hur jag är schemalagd de veckor jag studerar. För övrigt ska min inkomst hos fk justeras också, kom jag just på, för det har inte gjorts på 4 år nu.


Som sagt, det känns bättre nu. Fast jag är fortfarande matt. Det får nog bli en hemmadag imorgon också.

Av /A - 3 maj 2010 11:46

Nu kom äntligen beskedet från studera.nu, och jag är antagen till båda mina sommarkurser - yeay! Jag får dessutom två veckor ledigt i juli - dubbelyeay!


...men...


- jag kommer inte ha någon inkomst under dessa två lediga veckor. Och med min ansträngda ekonomi, så innebär det att jag inte heller iår kan resa hem till Nord-Norge...:-(


Skit också.

Av /A - 3 maj 2010 08:58

Idag blev det hemmadag med lillebror, som har lite feber och klagar på ont i magen. Själv mår jag galet illa och känner mig alldeles matt. Jag hoppas dock att det inte är frågan om magsjuka, utan bara vattnet här. Det smakade illa igår, och idag luktar det starkt av jord. Har råkat ut för att ytvatten läckt ner i vår brunn en gång tidigare, vilket ledde till att hela familjen spydde i en vecka. Tycker dock det är lite konstigt om det skulle inträffa här, jag bor ju inte på landet längre...men man vet ju aldrig.


Jag hoppas iaf att jag ska piggna till snart (är vansinnigt matt också), så att jag kan få utnyttja den här dagen vettigt ändå. Jag får ju en restuppgift på dagens seminarium (som jag i sanningens namn inte är ett dugg ledsen över att missa), det ser ut som ett bombnedslag hemma fortfarande, och det föreligger ett akut behov av att tvätta kläder. Så jag hoppas på att orka med åtminstone en del av allt det där idag. Fast det verkar dröja en stund...har varit uppe i två timmar nu, och känner mig lika slut nu som jag var när jag vaknade.


Jag hoppas också på att studera.nu ska få klart urvalet inför sommarterminen idag, så att jag vet om kurserna kommer gå, och om jag kommit in.


Näe...jag orkar inte skriva mer nu. Soffan nästa. Ha en bra dag, people.

Ovido - Quiz & Flashcards