Direktlänk till inlägg 3 maj 2010

Illa, jag mår illa...

Av /A - 3 maj 2010 08:58

Idag blev det hemmadag med lillebror, som har lite feber och klagar på ont i magen. Själv mår jag galet illa och känner mig alldeles matt. Jag hoppas dock att det inte är frågan om magsjuka, utan bara vattnet här. Det smakade illa igår, och idag luktar det starkt av jord. Har råkat ut för att ytvatten läckt ner i vår brunn en gång tidigare, vilket ledde till att hela familjen spydde i en vecka. Tycker dock det är lite konstigt om det skulle inträffa här, jag bor ju inte på landet längre...men man vet ju aldrig.


Jag hoppas iaf att jag ska piggna till snart (är vansinnigt matt också), så att jag kan få utnyttja den här dagen vettigt ändå. Jag får ju en restuppgift på dagens seminarium (som jag i sanningens namn inte är ett dugg ledsen över att missa), det ser ut som ett bombnedslag hemma fortfarande, och det föreligger ett akut behov av att tvätta kläder. Så jag hoppas på att orka med åtminstone en del av allt det där idag. Fast det verkar dröja en stund...har varit uppe i två timmar nu, och känner mig lika slut nu som jag var när jag vaknade.


Jag hoppas också på att studera.nu ska få klart urvalet inför sommarterminen idag, så att jag vet om kurserna kommer gå, och om jag kommit in.


Näe...jag orkar inte skriva mer nu. Soffan nästa. Ha en bra dag, people.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards