Direktlänk till inlägg 30 maj 2010

Mors dag

Av /A - 30 maj 2010 21:49

Mors dag skulle avslutas med ett ljuvligt bad, lite spa-aktiviteter och kanske lite film, hade jag tänkt. Men istället föll jag i koma så fort lillebror hade somnat och det blev tyst här. Jag orkar inte. Istället firar jag det lilla som är kvar av dagen med att lägga mig tidigt istället. Vet inte ens om jag ids borsta tänderna innan sänggåendet idag. Jag är så vansinnigt slut efter den här helgen.


Jag hoppas jag vaknar pigg imorgon. Om inte, så tänker jag för första gången skolka från ett möte i styrelsen. Faktiskt. De kommer vara beslutsmässiga ändå imorgon. Seminariet tänker jag dock gå på, även om helvetet skulle frysa. Om jag så ska släpa mig dit på hörntänderna. Jag vägrar dra på mig extrauppgifter den här sista veckan! Jag är ju nästan i mål nu...bara én ynka vecka, två ynka seminarier och en handledning, ifrån målet: Slutet på terminen. Slutet på denna evighetstermin med litteratur både på längden och tvären. Och tyvärr mestadels litteratur jag avskytt.


Det positiva är dock att en viss lusta att skriva har vaknat igen. Och att jag har insett att jag befinner mig i fel ände av skalan vad gäller litteraturanalyser. Jag är inte gjord för dessa analyser. Jag är gjord för att skriva materiale som blir analyserad (fast jag hoppas vid gud att om jag nu nån dag publicerar något, att ingen får för sig att göra det till föremål för en litteraturanalys).

Visste ni att större delen av de författare som ingår i vår kanon var mer eller mindre rubbade, hela högen? I bästa fäll led de av livsleda och ångest, och tog livet av sig i ung ålder, eller också var de skvatt galna. Och det utgör underlaget för vad vi kallar "bra litteratur". Hm. Det får en ju att undra...Hur kommer det sig att ju svårare en bok är, och ju mera galenskaper den innehåller, desto bättre anses den vara? För mig, pragmatiker som jag är, så är det hela smått obegripligt.


Jaja, be that as it may. Nu tänker jag ta min tillflykt till sängen. Och jag ska nog borsta tänderna i alla fall.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards