Direktlänk till inlägg 13 oktober 2009

Historien om en tand.

Av /A - 13 oktober 2009 00:30

Det var en gång en flicka som hade två lösa framtänder. Hon hade även en lillebror, som ibland misstog sina armar och ben för propellrar. En dag lyckades lillebror få in en fullträff på en av de lösa tänderna med ett propellerben, och katastrofen var ett faktum. Ont gjorde det, blodet rann och flickan var mycket ledsen.


Senare samma dag åkte flickan till sin pappa. När hon la sig på kvällen satt tanden fortfarande kvar, även om den numera satt en smula snett. Tidigt nästa morgon, strax efter klockan 5, hände det dock något. Tanden trillade ut!


Flickan skyndade sig in och väckte sin pappa, och de la tanden i ett glas vatten så att tandfén kunde komma och hämta den. Sen kröp de till sängs igen, för det var ju fortfarande gräsligt tidigt.


Klockan sex kom flickan in och väckte sin pappa, och nu var hon mycket irriterad. Tandfén hade ju inte hämtat tanden än! Och flickan som legat vaken i nästan en timme och väntat på att det skulle komma en guldpeng i glaset...Pappan fick då förklara att tandféer brukar komma runt midnatt, så flickan skulle få vänta till nästa morgon igen, innan någon peng skulle dyka upp i glaset. Det var bara för flickan att acceptera det, så i just detta nu klättrar nog tandfén in genom fönstret hos hennes pappa, och tassar tyst över köksbänken med en blänkande guldpeng som betalning för flickans tand.


Så kan det gå när man har småbröder med propellerben och tandféer som jobbar på schemalagda tider.


 

 
 
Morgana

Morgana

13 oktober 2009 08:38

Blev det någon guldtia? ;-)
Stora stora tjejen.
Ettan har en lös tand också och han vickar och vickar och kan nästan snurra den runt nu :-) Läääääääääskigt hihi.

http://queenofnight.bloggagratis.se

 
Ingen bild

/A

13 oktober 2009 10:17

@Morgana: Hihi. Jodå, jag tror nog tandfén kom i morse ;-)

 
Morgana

Morgana

13 oktober 2009 12:12

Hon borde ju egentligen fått två guldtior, eftersom hon fick vänta såååå länge ;-)
Fast, då kanske tandféen hade gått miste om ob-tillägg som straff från arbetsgivaren pga senfärdighet. Eller nåt.
Men tandfén kan i och för sig kanske inte styra schemaläggningen....
Usch för att jobba så obekväm arbetstid. Har tandfén kollektivavtal, måntro?!

http://queenofnight.bloggagratis.se

 
Ingen bild

/A

13 oktober 2009 17:20

@Morgana: Haha! Ja, ob-tillägg borde hon åtminstone få, med tanke på de obekväma arbetstiderna ;-) Kan undra vem som schemalägger henne, förresten...Kollektivavtal är helt klart en intressant fråga. Vi kanske borde kolla upp det där lite, det är ju trots allt en medsyster ;-)

 
Ingen bild

Helen

14 oktober 2009 16:52

Kan han komma hit och propellra lite?
Gyril har en tand som vägrar trilla fast den nya är halvvägs ute. Kan han sikta på bara den gamla tror du ;)

Man kan smsa tandfén hörde jag nyligen. Då kanske hon kommer fortare? Utvecklingen går framåt även hos tandfén.

 
Ingen bild

/A

14 oktober 2009 18:48

@Helen: Haha! Jag ska höra mig för om möjligheten att vara träffsäker, men jag tycker det finns goda förutsättningar iaf, med tanke på att han lyckades pricka bara den ena av de två lösa framtänderna...Den andra klarade sig utan mén ;-)

Hm...jag visste faktiskt inte att tandfén hade en sms-tjänst, men det är ju en fullkomligt lysande idé! Tror vi får testa det när nästa tand trillar ur ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards