Alla inlägg den 25 oktober 2009

Av /A - 25 oktober 2009 22:08

Det har varit en relativt lugn dag. Lite städning, lite hundpassning, lite matlagning, lite bakning. Ungarna har badat, jag har stickat lite. Ungefär så. M&J åkte på Ikea åt mig och köpte ett mindre matbord åt mig, som jag ska montera i morgon. Snällaste Erik kom förbi med en laserskrivare (som jag inte vet vart jag ska ställa ännu...).


Delar av dagen i bilder:


 
Dagens lunch. Rödbetor, valnötter, apetinaost :-)


 
Dottern gör skuggfigurer.


 
Dagens middag. Isterband, persiljestuvad potatis och morötter. Jag bara älskar svensk husmanskost! Dessutom har jag efter helgens olika storkok inte mindre än 8 matlådor i frysen så här långt :-)


 
Kladdkaksmuffins med grädde och hjärtströssel. Gott!


 
Dottern har toksomnat efter att vi läst
Doktor Proktors Pruttpulver.


 
Barnen har lekt med Duplo. Hade för någon månad sedan funderingar på att packa bort Duplot eftersom barnen inte hade lekt med det på evigheter, men nu har de återupptäckt det, och det används frekvent. Kul!


Nu är det lite mer stickning som står på schemat, medan jag försöker komma på något lämpligt att hålla tal om på onsdag. Måste även hitta något att använda i tillägg som kräver teknisk utrustning (det är ett krav).


Hoppas ni alla haft en trevlig helg (det har jag)! :-)

Ovido - Quiz & Flashcards