Alla inlägg den 6 oktober 2009

Av /A - 6 oktober 2009 17:01

Jag är trött som en gnu i middagshettan, men ändå glad och uppåt. Jag börjar känna mig mer som mig själv igen på alla sätt och vis, vilket jag ser som ett tecken på att hela influensa-förkylningskalabaliken är i färd med att ge med sig. Haleluja, säger vi då. Eller åtminstone jag.


Idag har jag bokat tid hos Narkoskliniken i Stockholm, för att få tänderna fixade. Det kommer kosta skjortan, men på nåt vis ska jag väl kunna lösa det. Det får lov att ta lite tid bara. Jag ska dit i slutet på november för en första träff, där vi både ska prata och göra en undersökning. Sen kommer jag få ett kostnadsförslag per post ett par dagar senare. Själva undersökningen är hutlöst dyr, hela 1500 kr, men då ingår röntgenplåtar och allting. Och det är det värt, bara för att få en vettig tandläkare som inte ska ifrågasätta de bekymmer jag har med att gå till tandläkaren, och som jag faktiskt kan tänka mig att gå till frivilligt. Jag hoppas bara att jag får träffa en tandläkare där personkemin stämmer och som jag känner att jag kan ha förtroende för. I vilket fall, bara att boka tiden och ta itu med det hela känns som ett stort steg i rätt riktning.


Nu ämnar jag fira det hela med lite korv med bröd, Loka och stickning. Ja, inte samtidigt då, det blir så kladdigt att äta korv och sticka samtidigt Flört

Av /A - 6 oktober 2009 14:50

Hemma igen från UU. Segt seminarie idag, men jag lyckades åtminstone vara lite aktiv. Alltid något. Sen är jag numera en av två elektorer för retorik B, vilket nog ska bli kul. Första mötet är den 15 oktober, då vi ska utse tre ordinarie ledamöter och tre suppleanter inom gruppen. Sen är jag inte säker på om det bara är de som kommer vara med på institutionens möten, eller om det är hela gruppen. Vi får se.


I övrigt blir det rätt lugnt resten av dagen idag. Ska öva på mitt tal inför morgondagen så att det sitter, och maila min professor ang. retorikstugan, som inte funkar riktigt idag. Den ligger så att säga på fel dag för oss alla, och krockar med studierna, vilket ju är lite tokigt. Ska ta ett snack med honom om saken iaf, och försöka organisera det hela lite bättre så att det fungerar för alla parter.


Annars är det väl inget nytt under solen just nu. Jo, jag ska gå på MonsterJam den 15 november med exet och våra ungar, fick jag just reda på. Det blir nog kul Glad. Fast risken är väl att man är stock döv efteråt Flört. Blir hörselskydd åt ungarna iaf, och man skulle kanske ta med sig åtminstone öronproppar för egen del också - hehe.


Nej, öva tal var det...Vi hörs sen, people!

Ovido - Quiz & Flashcards