Alla inlägg den 11 oktober 2009

Av /A - 11 oktober 2009 20:50

Huuur kan man vara så infernaliskt trött och fortfarande ha puls?? Jag bara undrar. Det är fanimig kraftig komavarning här nu. Men jag har åtminstone fått skummat igenom större delen av texterna inför veckans seminarier, och jag säger bara én sak: Herrejävlar vad tråkiga texterna till veckans seminarie i klassisk retorik är! Good heavens! Terminens absoluta lågvattenmärke, om ni frågar mig.


Nåväl. Nu är frågan...ska man försöka lägga sig direkt, och på så vis ladda ordentligt inför en intensiv vecka, eller ska man unna sig en timmes sticktid innan det är sovdags?


Svåra frågor.

Av /A - 11 oktober 2009 18:25

Jag har varit lika vansinnigt trött idag som igår, och jag hoppas verkligen inte det är något som ämnar hålla i sig under veckan som kommer. Jag har trots allt en tenta att plugga till, så att vara galet trött finns det definitivt inte utrymme för.


Nu har dottern åkt tillbaka till sin pappa, och minstingen har somnat på soffan här. Det finns bara én sak att göra, med andra ord: Ta itu med kompendieläsningen medan jag fortfarande är någorlunda vid medvetande själv.


 
Vi snodde ihop en pizza idag också...


 
...och en chokladkaka...


 
...och i en paus i bakningen, så hittade jag den här hos Ikea. Perfekt som födelsedagspresent åt minstingen i början på januari, tror jag Glad


Nej...kompendieläsning var det, ja...

Av /A - 11 oktober 2009 12:00

 
Andra julklappskudden till äldsta grabben syddes färdigt.


   
Den första julklappsvanten är klar, men ännu inte blockad. Den är dessutom till någon med större händer än mig, därav den dåliga passformen på min hand.


 
Vi har bakat ett lass vetefrallor...


 
...och gjort lasset lite mindre Flört


En dusch har jag också hunnit med, och frågan är nu vad man ska göra härnäst. Vila? Sticka? Se om jag kan få ihop tillräckligt mycket kaffepulver till en kopp kaffe åtminstone?

Av /A - 11 oktober 2009 08:41

Säkert är det många i det här landet som har en bakissöndag idag. Vi har istället en baksöndag. Det ska bakas lite frallor och kanske en chokladkaka också, om jag kan få tummen ur och ta mig bort på affären för att köpa vaniljsocker.

Lite diskat ska det också bli, lite stickat, lite sytt och lite allt möjligt sånt där hemmafix. För efter idag kommer allt sånt få pausas i stort sett helt under en vecka, till fördel för tentapluggande.


Den här hösten har gått galet fort. Tenta redan om en vecka. Jag tyckte det var igår vi påbörjade höstterminen, och nu är vi redan halvvägs. Måndag om en vecka är det tenta i första kursen, och veckan därpå slutövning i talkursen. Moderna retoriken tar vid redan dagen efter tentan, och sista kurstillfället är 1. december. Sen får vi själva bestämma hur vi vill tenta den kursen, så jag förmodar att det blir en hemtenta på den. Tror flertalet kommer rösta på det.


Det innebär att det enda vi har att göra i december, utöver en hemtenta då, är att skriva B-uppsats. Nice Glad


Jahapp...om man skulle ta itu med degen då, så att vi kommer nånvart idag.

Ovido - Quiz & Flashcards