Alla inlägg den 20 oktober 2009

Av /A - 20 oktober 2009 22:03

Fy fan, som jag har mått på sistone. Mentala tankevurpor, meningen med livet borttappad och så denna infernaliska frossa och trötthet. Hugaliga, säger jag bara. Målet för den närmaste månaden är att få ordning på torpet igen, framförallt de fysiska bristerna. Och då är det inte utseendet jag pratar om, utan att jag har brist på vissa vitaminer och mineraler som lett till en kemisk obalans, samt att hormonerna har kommit i oordning. Jag skattar mig dock lycklig åt att ha tillräckligt stor självkännedom för att känna igen eländet och veta hur jag råder bot på det.


En naturlig följd av det hela brukar vara att meningen med livet återinfinner sig igen, och jag hoppas att det blir så även denna gång. Det är faktiskt rätt jobbigt att gå runt och tycka att allting känns fullständigt menlöst. Eller det vore jobbigt om jag orkade engagera mig i det. Ännu en sån där sjuk tankevurpa. Vi ska inte gå närmare in på den, utan bara konstatera att jag jobbar med saken, och att det nog blir bättre snart.


Idag har jag shoppat. Det blev ett par garnnystan till apelsinstrumpor åt sonen. Och cider, faktiskt. Har inte druckit alkohol på aldrig så länge, och kände att jag baske mig hade gjort rätt för en cider eller två. Så det blev en brakmiddag med kormakyckling och naanbröd, cider till mig och cola åt sonen, och sen hade jag köpt en stor påse godis (ja, jag är en sån där gräslig förälder som ibland kan få för mig att förgylla en gråtrist tisdag med godis, och inte hålla stenhårt på det där med lördagar), och hyrt en tecknad film. Sen har vi myst hejdlöst. Ätit gott, somnat tillsammans på soffan (vi kommer förmodligen vara uppe halva natten, båda två), stickat lite och bara varit. Välbehövligt. Tycker faktiskt jag mår lite bättre nu än jag gjort på sistone.


En annan sak jag köpte idag var jordnötssmör och apelsinmarmelad. Gott, gott. Och ca sju miljoner kalorier, men det skiter jag faktiskt i. Må-bra-saker är ledordet för dagen månaden.


Nej, kära vänner, nu ska det stickas lite igen. Hoppas ni mår bra där ute, allihop.

Ovido - Quiz & Flashcards