Direktlänk till inlägg 10 oktober 2009

En kvartslång halvtimme, tack!

Av /A - 10 oktober 2009 17:47

Jag har sagt det förr och säger det igen - det är inte möjligt att studera med båda de små hemma. Och det är inte den minsta som är mest uppmärksamhetskrävande - det är 6-åringen. Nu tror ni kanske det bottnar i något slags mamma-behov eller behov av att bli sedd eller vad som helst sådant, men icke. Det ligger helt enkelt i hennes gener att kräva sin omgivnings uppmärksamhet 24/7. Jag upplevde hennes pappa vara på samma sätt, utan att jag för den sakens skull menar något illa med det. Det är bara ett konstaterande om att vissa människor helt enkelt är sådana. Se mig, hör mig, rör mig.


Själv tillhör jag nog den motsatta sorten. Den som helst vill vara i fred och poa med mitt, och som tycker det här att konstant vara föremål för uppmärksamhet (som kändisar t.ex.) vara något av gräsligaste jag vet. Jag skulle förmodligen stormtrivas i en stuga ute i skogen tillsammans med mina barn. Men för att återgå till det jag började prata om - studier och mina barn. Det är som sagt helt omöjligt att studera (eller läsa något som helst, för den delen) med dottern närvarande. Hon har hela tiden något hon vill visa eller berätta eller en dans som ska framföras eller...ja, tusen saker är det. Det är som om hon konstant står på en scen och uppträder, och en annan är den hon har anmält frivillig som publik. Typ Flört


Det är bara att gilla läget. När dottern är hemma, är inte studier an option. Knappt ens när hon sover, för ni ska veta att det tar på krafterna att vara publik hela dagen lång. För inte att tala om när man får vara rekvisita i hennes föreställningar Tungan ute Då är man rätt mör sen när det är kväller och hon väl somnar.

Men missförstå mig rätt, det är inte så att jag klagar (även om man blir liiite trött i huvudet av att höra ordet Mamma! Kom! sjumiljonerörtonfantasiljoner gånger på en dag), för jag är glad att hon är så framåt och glad och gillar att uppträda, och jag tror helt säkert hon kommer hamna på en scen någon gång i en framtid. Faktiskt. Men ibland hade det varit bra om jag kunde få klämma in bara en pytteliten halvtimme där jag kunde få läsa mina kompendier. Det hade räckt med en kvartslång halvtimme, rent av. Men men...så kan det vara.


Nu är det Disneydags och grötkokning iaf. Trevlig lördag på er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards