Direktlänk till inlägg 6 oktober 2009

Mer mig själv.

Av /A - 6 oktober 2009 17:01

Jag är trött som en gnu i middagshettan, men ändå glad och uppåt. Jag börjar känna mig mer som mig själv igen på alla sätt och vis, vilket jag ser som ett tecken på att hela influensa-förkylningskalabaliken är i färd med att ge med sig. Haleluja, säger vi då. Eller åtminstone jag.


Idag har jag bokat tid hos Narkoskliniken i Stockholm, för att få tänderna fixade. Det kommer kosta skjortan, men på nåt vis ska jag väl kunna lösa det. Det får lov att ta lite tid bara. Jag ska dit i slutet på november för en första träff, där vi både ska prata och göra en undersökning. Sen kommer jag få ett kostnadsförslag per post ett par dagar senare. Själva undersökningen är hutlöst dyr, hela 1500 kr, men då ingår röntgenplåtar och allting. Och det är det värt, bara för att få en vettig tandläkare som inte ska ifrågasätta de bekymmer jag har med att gå till tandläkaren, och som jag faktiskt kan tänka mig att gå till frivilligt. Jag hoppas bara att jag får träffa en tandläkare där personkemin stämmer och som jag känner att jag kan ha förtroende för. I vilket fall, bara att boka tiden och ta itu med det hela känns som ett stort steg i rätt riktning.


Nu ämnar jag fira det hela med lite korv med bröd, Loka och stickning. Ja, inte samtidigt då, det blir så kladdigt att äta korv och sticka samtidigt Flört

 
 
sara

sara

6 oktober 2009 17:08

visst har man alltid något sådant katastrofområde i hemmet, en liten yta som man aldrig lyckas få till?! ett fönster, en byrå, en tavellist...
Vilka är dina katastrofområden?
Kika gärna in hos mig och dela med dig av dina inredningstrubbel!:)

http://saralingon.blogg.se

 
Morgana

Morgana

6 oktober 2009 20:57

Heja heja dig!!!

...skall också försöka få till lite stickning, om bara Lillfröken och Grabbsen fortsätter att snosa sött i sängarna... ;-)

http://queenofnight.bloggagratis.se

 
Ingen bild

/A

6 oktober 2009 21:59

@Morgana: Jag håller tummarna att de sover! Jag har precis påbörjat dotterns andra äppelstrumpa, och varvar lite tv-tittande med talläsning. Såg du Äntligen Hemma ikväll? Åh, vad jag blev sugen på att inreda i New England-stil! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards