Direktlänk till inlägg 24 oktober 2009

Sicket röj!

Av /A - 24 oktober 2009 12:44

Jag röjer. Hejdlöst. Eller nåja, hejdlöst i lite lugnt tempo sådär då. Men det går framåt. Äldsta grabbens lådor har sorterats ur, och komprimerats från fyra till én låda med diverse memorabilia.


Hittade en kul grej i en av hans lådor förresten. En tankebok han haft i skolan för fyra år sedan, när han gick i...hm...fyran måste det ha varit då. Då hade han skrivit såhär:

"Jag har varit i Norge på sommarlovet i en vecka. Det var roligt, för Pappas kompis Roger äger det."

Hihi. Pappas kompis Roger äger Norge, tydligen Flört. Välbeställd herre, det där, med andra ord. Fast fullt så rik är han inte. Däremot äger han det kringresande tivoli som just då befann sig i Norge, och som sonen och hans pappa besökte.


Nåväl. Som sagt, så röjs det friskt här idag. Pysselrummet ska förhoppningsvis komma en bra bit längre på väg innan dagen är över. Det ska även göras lapskaus, vilket väl är typ samma sak som det svenska lapskojs, tror jag. Har aldrig riktigt tagit reda på hur det förhåller sig med den saken. Och till kvällen blir det äppelpaj och vaniljsås, film på tv och stickning av apelsinstrumpor. Är nästan klar med skaftet på den första, och hoppas hinna sticka en del under kvällen. När jag inte äter äppelpaj, förstås.


Jag mår lite bättre idag. Känner mig mera uppåt än jag gjort på ett bra tag. Vaknade rent av och var sugen på äppelpaj, svart-vit film och att köpa en gitarr(??). Äppelpajen och filmen kan jag förstå, för för många år sedan körde de gamla klassiska svart-vit filmer på lördag eller söndag förmiddag, och då blev det lite av en tradition att göra äppelpaj till det, och krypa upp i soffan iförd pyjamas, dra en filt över sig, och bara mysa med film och äppelpaj.


Det där med gitarren förstår jag inte riktigt dock...En gång i tiden hade jag en gitarr som jag försökte lära mig spela på, men det blev bara ett fåtal ackord jag hann lära mig. Sen slutade liksom min gitarrspelande karriär där...Fast nog vore det mysigt med en gitarr, och klinka lite medan man sjunger med ungarna. Det är ett av de positiva minnen jag har från barndomen, när morsan gjorde så. Hon hade sina fel och brister, som vi alla, men hon hade då sina förtjänster också.


Nåväl. Dags att fortsätta här. Måste pallra mig på affären och införskaffa lite kött till middagen, för det ska ju koka en stund. Men jag återkommer senare! :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards