Direktlänk till inlägg 16 oktober 2009

Tung dag.

Av /A - 16 oktober 2009 22:25

Det har varit en tung dag. Rent fysiskt, alltså. Dundermensvärk och bånglande och släpande på tunga möbler. Men det är samtidigt en bra kombination. Fysiskt tungt arbete gör att blodkärlen vidgas, hjärtat arbetar lite hårdare, och mensvärken lindras något. Att istället sitta still (och t.ex plugga) gör det bara värre. Åtminstone för mig.


Dock har inte tempot varit jättehögt idag. Men lite fick jag gjort. Sängåbäket i barnens rum står nu inne i mitt rum, tätt intill min säng. Det innebär i praktiken att vi har en 2,60 bred säng som tar upp större delen av ytan i sovrummet. Perfekt. Vi samsover ju ändå, allihop (ja, förutom äldsta grabben då), och en 1,60 säng blir en aning liten nu när barnen är såpass stora.


I morgon ska jag flytta ut hyllorna i mitt rum, så blir det lite mera yta där, men sen är sovrummet i praktiken klart. Sen är det pysselrummet som står för tur. Har plockat upp en del av alla miljarders leksaker där inne, men det återstår fortfarande en del. Sen ska stora köksbordet in dit då, det blir den jobbigaste biten, för det är som en liten korridor in dit, där blivande pysselrummet liksom ligger i slutet av korridoren, på ena sidan. Vi får väl se om jag kan baxa in bordet i ett stycke, eller om jag måste skruva isär det för att få in det genom dörren. Sen är det hyllan på balkongen som ska in då, men det är en ganska enkel manöver. Efter det är det bara att släpa in alla pysselgrejer, sen har vi en början. Kommer behöva ett antal hyllor att lägga allting i, men det kommer jag få ta pö om pö, för jag har inte råd att köpa alla på én gång. Och för övrigt ska jag ju få två stycken bokhyllor av M&J, så så fort jag får hem dem, så får jag nog in en stor del av alla pysselgrejer, tror jag. Måste förresten köpa en stor vaxduk till bordet, när jag tänker efter.


M har varit på besök här under eftermiddagen och kvällen, och åkte hem för en liten stund sen. Vi har suttit och pratat om allt möjligt, som vi brukar, inte minst graviditeter (hon är i vecka 18 nu). En resa till Danmark lockar allt mer, ska ni veta...ujuj :-D


Det känns inte riktigt som jag orkar sätta mig och plugga så här sent, så jag tror jag istället satsar på att sticka lite, innan jag tar en tidig kväll. Kommer vara barnledig hela dagen i morgon, eftersom exet ska åka upp till Söderhamn över dagen, och även minstingen ska följa med. Jag kan passa på att plugga då istället.

 
 
it's madde

it's madde

16 oktober 2009 22:42

hahah har också haft dundermensvärk idag.. visst är det liite för kul?! ''/

ha en bra fredagskväll! :))

http://itsmadde.blogg.se

 
Ingen bild

/A

16 oktober 2009 22:47

@Madde: Det suger hejdlöst! Blä. Hoppas vi vaknar utan det eländet i morgon, båda två.

Ha en bra fredagskväll, du med! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards