Direktlänk till inlägg 8 oktober 2009

Spånerier.

Av /A - 8 oktober 2009 12:40

Det artar sig. Det ser ut att ha löst sig med transport av stora skivan mellan Bauhaus och M&J, och jag har tingat på att låna sticksåg av J för att såga till dockteatern. Som det ser ut just nu, så kommer det att bli söndag den 25 den här månaden, samma dag som barnen åker till sin pappa i två veckor. Perfekt! Det innebär att jag kan börja montera och måla direkt jag kommer hem med de tillsågade delarna, och hinna göra åtminstone alla de momenten klara under de två veckor barnen är hos sin pappa. Sen är det bara att gömma undan den till jul...hur jag nu ska lyckas med det. Får nog tänka till lite där. Kanske kan ställa den längst in i stora garderoben, bakom jullådorna, eller nåt.


Känner mig som en unge på julafton inför det här projektet. Det var sååå länge sen jag hade ett sånt här projekt. Det ska bli så kul att göra i ordning teatern! Skrattande

Nästa "problem" som ska lösas är huvudena på handdockorna. Att göra ett huvud är inte särskilt svårt, men i det här fallet ska det ju gå att stoppa in fingrarna så att man kan styra även huvudet, så det måste jag hitta en bra lösning på.


Annars så får jag hem mina barn redan idag, en dag tidigt - hurra! Dock innebär det att jag måste gömma undan alla pågående julklappsprojekt som är till dem, och istället fokusera på äldsta grabbens julklappar över helgen åtminstone. Han ska få stora kuddar i samma stil som prylfickan jag hade tänkt göra, en svart och en vit, och jag tänkte dekorera dem med något som relaterar till hans stora intresse: Programmering. Nu råkar jag ju ha en massa vänner som är bland Sveriges bästa programmerare, så jag har fått en massa tips och idéer från dem på vad jag ska dekorera kuddarna med. Det ska också bli ett riktigt roligt projekt, känns som om det var en evighet sen jag sydde något sist. Måste kolla om mina textilfärger fortfarande är vid liv också, när jag tänker efter...


Jag ska försöka att inte plugga så mycket i helgen, och istället bara vara. Barnen ska få pyssla lite och göra lite julklappar, tänkte jag. Minstingen har ju redan målat två små akvareller, som jag tänkte fråga om han vill ge sina syskon i julklapp. Dottern ska också få måla akvareller, tänkte jag, om hon har lust. Oftast somnar ju minstingen ett bra tag före henne, så hon skulle kanske kunna måla lite någon kväll när han har somnat.


Själv ska jag nog fnula lite på julklappar till deras storasyster, bonussyster och min syster också under helgen. Fast julklappen till min syster kommer jag inte kunna visa här förrän efter julafton, eftersom hon läser min blogg (pilutta dig, Rita! Flört). Kan ju inte avslöja på förhand vad det ska bli juh.


En annan sak jag har gjort idag är att maila studievägledaren på min institution på UU, för att försöka reda ut vilka och hur många av mina tidigare tagna högskolepoäng jag kan tillgodoräkna mig. Det vore bra att kunna korta en del eftersom mitt studiemedel inte kommer räcka hela vägen till en master...Jag återkommer om den saken.


Nu ska jag få tummen ur och gå och handla lite innan mina barn kommer hem Glad

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards