Direktlänk till inlägg 7 oktober 2009

Retorisk situation.

Av /A - 7 oktober 2009 14:31

Okej, people, den för handen närvarande retoriska situationen är följande: Jag är hemma, trött och behöver ett bad. Dock krävs det ingen retorisk diskurs för att åtgärda situationen, vilket innebär att det endast återstår en lösning: Handling.


That being said, så kan jag också meddela att även dagens tal förlöpte mycket bra, och att basgruppen nu är så samkörd och vi alla så rutinerade talare, så det föreligger aldrig någon risk att man schabblar bort det hela. Känns mycket bra, och vi får även mycket positiv feedback av våra professorer. Jag överväger att muta dem till att få behålla samma basgrupp under de år som återstår av utbildningen Flört


Nu stundar dock en lite lugnare eftermiddag, med fokus på bada, städa och sticka, samt läsa igenom Cicero inför den sista restuppgiften sen jag var sjuk. Jag planerar att ha den klar senast fredag, så är även den ur världen. Effektivitet är mitt ledord Glad Under helgen ska jag bara läsa igenom lite texter, och göra lite stolpar med synpunkter på dem, men annars är det barnen som står i fokus. Jag hoppas på bra väder så att vi kan vara ute en del, och jag funderar på att förbereda lite pyssel åt dem, fast inomhus då. De kanske kunde få göra något i julklapp åt storebror t.ex


Nu blir det dock strumpstickning en stund, innan jag oh så elegant *host* glider ner i badkaret en stund. Under helgen blir det inga äppelstrumpor stickade, eftersom barnen är hemma. Ska vara på kvällen, efter att de somnat då, om jag hinner inemellan kompendierna.


Mental note to self: Måste göra en shoppinglista på de saker som faktiskt ska köpas färdigt i julklappsväg.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards