Direktlänk till inlägg 1 oktober 2009

Good heavens!

Av /A - 1 oktober 2009 23:19

Först fick jag influensa, sen bihåleinflammation och idag har jag blivit allt mer förkyld. Vad är det här för bakväntsjuka egentligen?? Nog för att jag är kärringen mot strömmen och gör saker och ting på mitt eget sätt, men det här är ju skrattretande.


Jaja. Har ägnat dagen åt att sitta i soffan, sticka och titta på film för det mesta. Har faktiskt inte orkat något mer än så. Fast lite piggnade jag till när jag tittade på The Dukes of Hazzard. Massa galen bilkörning - sånt gillar jag. Och så Willie Nelson som berättar en massa skämt, som t.ex.:

- What do you get if you cross a donkey with an onion?

- What?

- You get a piece of ass that'll bring a tear to your eyes!

Flört


Nå, man behöver kanske vara jänkare, eller åtminstone ha pejl på humor i amerikanska södern för att se det roliga.


Nu är jag redig trött dock, så snart blir det sängen. Förhoppningsvis är jag piggare i morgon. Godnatt med er!

 
 
Ingen bild

Persil,ja

2 oktober 2009 09:28

Nä, jag fattar inte. Fast det är lite det som är roligt. ;D Ser att man kan ha lösenordsskyddade inlägg nu. Coolt!!!! Krya på dig! Köp gammeldansk. Det hjälper mot allt. Finns på apoteket jag menar systemet.

 
Ingen bild

/A

2 oktober 2009 10:00

@Persilja: Hehe. Det spelar på att åsna på engelska heter både donkey och ass, samtidigt som de i den amerikanska södern tycks vara extremt stjärtfixerade, och flickorna traditionellt ofta bär kläder som är både tighta och så kort-korta att kjolar och shorts närmast kan kallas ett bälte, så korta är de. Och tåren i ögat spelar ju både på att ögonen tåras av lök, men också kan göra det av något som är vackert. Så, korsar man en åsna och en lök, så får man en rumpa som är så vacker att ögonen tåras, i princip ;-)

Nåväl, så var det med den saken.
Ja, jag tycker det är jättebra att man kan lösenordsskydda vissa inlägg - det ger en ju större frihet att sålla i vad man vill publicera för vem. Har mailat dig lösenordet, förresten.

Gammeldansk vore kanske värt att prova, ja...ska skriva upp det på min shoppinglista :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards