Alla inlägg under september 2009

Oj!

Av /A - 3 september 2009 07:31

Ni blir fler och fler som läser min blogg! Vad roligt! :-D Men vad tråkigt att jag har så ont om tid att blogga just nu då...


Är precis på väg till universitetet, där det ska bli en ny dag av stordåd (får vi hoppas). Och ikväll ska jag hångla. Tror jag. Jag återkommer med rapport om det ikväll ;-)


Puss & Kram & Ha en riktigt underbar dag! :-)

Av /A - 2 september 2009 20:54

5 minuters paus i mitt intensiva pluggande. Hinner inte blogga, hinner inte med någonting alls annat än att plugga, känns det som. Är lite strul så här i början, innan man hittat alla servrar där alla texter finns - och så är vår grupp först ut med att redovisa nästa vecka (vi såg till att sno första tiden före någon annan - haha!). På braiga med det är dels att vi sedan kommer vara klara med vår redovisning, och även att det är vi som lägger ribban för alla andra ;P


Borde ha varit ut i tvättstugan igen och kollat efter en ledig maskin så att jag får tvättat lite handdukar...Vet inte om jag orkar kuta ut igen, dock. Fast jag borde verkligen, för jag har inte en enda ren, stor handduk.


I övrigt är det plugga, plugga, plugga som gäller, som sagt. Retorik både på längden och tvären just nu. Men det är kul :-)


Dags att återgå till min research och till Faidros...Be well, people!

Av /A - 2 september 2009 07:01

Terminen har börjat med buller och bång. Samtidigt som det är hur skönt som helst att få träffa de andra igen, så märks det samtidigt att vi kommer bli två olika "läger" iår - de av oss som ämnar satsa hårt, och de som bara vill ta sig igenom terminen.


De av oss som ämnar satsa har redan delat in oss själva i en basgrupp, som vi kommer behålla under hela terminen. Det känns bra. Vi har börjat starkt redan, och var ju som väntat de som var bäst förberedda på gårdagens seminarium. Idag ska några av oss också träffas på förmiddagen, innan vi har introduktionsföreläsning i andra kursen under eftermiddagen.


Jag känner mig nöjd med lärarna iår, faktiskt. Nå, de jag vet vilka de är iaf. I kursen som börjar idag kommer vi ha inget mindre än 4 olika lärare, och där vet jag bara vem huvudläraren är. Och igår fick jag ju träffa läraren i Klassisk Retorik, men det känns också bra. Eller han verkar bra, rättare sagt. Verkade vid första anblicken vara lite "torr" kanske, men visade sig sedan vara en riktigt rolig typ :-)


Det blir nog en bra termin, tror jag. Inte minst med tanke på att de två "värsta" kurserna kommer nu i början, och det är två av mina favoritprofessorer som undervisar i de två sista.


Idag sitter jag och sneglar ut genom fönstret, och konstaterar att det givetvis regnar. Bara för att jag måste gå från mig till I, därefter till skolan, och till sist hem igen. Vi pratar om närmare tre timmars promenad i spöregn, med packning. Inte sådär himla mysigt...Men jag får väl se det som bra motion. Hoppas bara det lättar under dagen.


Lär nog vara trött idag också. Vaknade strax efter 5, men kunde inte somna om. Beror antagligen på att jag fimpade igen igår morse, och att allt skit går ur kroppen nu. Minns inte hur det har varit med den saken tidigare, om jag haft sömnproblem då också. Däremot minns jag att det bara tar ett par dygn, sen är det ur kroppen. Ett dygn till då bara, så är det värsta över. Tokigt bara att rökstoppet sammanföll med pms...;P


Nej, det är väl dags att förbereda sig på långpromenad...Vi ses ikväll, hör ni.

Ovido - Quiz & Flashcards