Alla inlägg den 10 september 2009

Av /A - 10 september 2009 21:32

Jag har världens underbaraste vän. Jag svär att hon har världens vackraste själ.


Idag blev det fika på stan med världens bästa Morgana, och världens bästa Michis. Den sistnämnda bjöd på fika, vilket var sååå gulligt. Men Morgana...oj, säger jag bara. Jag har inte ens ord.


Fattig som en kyrkråtta har jag varit den här månaden, och Morgana är inte heller gjord av pengar. Så vad gör hon? Jo, jag fick en hel kasse full med äpplen, plommon, grönsaker, hemgjord vinbärsgelé, hembakad äppelkaka, svamp och hon hade dessutom plockat en jättestor, underbar bukett blommor åt mig. Alltså, det är inte ofta jag är känslosam, men jag har nog aldrig varit så rörd i hela mitt liv. En sådan omtanke! Och så extra roligt att det var från hennes egen trädgård, och sånt hon gjort själv. Det är de absolut finaste gåvorna, tycker jag.


Morgana - du är det vackraste jag vet. När mina barn blir vuxna, så önskar jag att de blir som dig.


 

Världens finaste gåva.


 

Dagens middag. Proteiner och grönsaker. Gott!


 

Jag är baksugen. Och idag är det de här jag skulle vilja göra :-)


 

Lite stickat har det också blivit ikväll. Äldsta sonens julklappströja in production.


Jag borde verkligen plugga, men istället har jag bara mått gott och varit allmänt glad. Inte ens de förbaskade Primolut-pillren kunde förstöra det, och nu ikväll kan jag bara konstatera att kombinationen redig-måltid-med-mycket-proteiner, inga mer hormonpiller och min fina gåva har gjort att både kropp och själ mår sååå mycket bättre än vad de gjort de senaste dagarna.


Dagens visdomsord: Alla borde ha en Morgana.


God natt på er! :-)

Av /A - 10 september 2009 00:08

Jag mår inget vidare den här veckan. Trött, slut, kroppen i olag. Och jag vet precis varför också. Jag skulle egentligen haft mens nu, men har skjutit upp den eftersom jag inte har pengar till att köpa vissa nödvändigheter man måste ha då. Som tur var hade jag Primolut hemma. Tänkte jag. Men tyvärr reagerar jag väldigt negativt på dem den här gången, och mår riktigt kasst. Fy fan för att tillföra kroppen hormoner!


I morgon kommer det en dam och skal kika på bilbarnstolen jag har lagt ut annons på. Jag hoppas verkligen hon köper den. Då slutar jag med pillren direkt, var lugn för det. Då kanske jag även återfår min förmåga att skriva blogginlägg igen också.


Nu ska jag sova. I'll be back tomorrow. Hopefully.

Ovido - Quiz & Flashcards