Direktlänk till inlägg 30 april 2009

Mums för Mama!

Av /A - 30 april 2009 08:09

Valborg. Idag är både barnen och jag lediga, de var vakna sent igår, och jag hade därför planerat in en välbehövlig sovmorgon.


Ni inser givetvis vad som hände?


Jodå...kl 05:30 blir jag väckt av världens piggaste 3-åring. Suuuuuuuuuuuuuuuuck.


Jaja. Nu har även dottern vaknat, jag börjar bli trött igen, men samtidigt är det hög tid för frukost. Ska strax knåpa ihop lite havregrynsgröt åt oss.


Var på SATS igår för en genomgång förresten, så nu har jag ett program för första månaden, som omfattar både styrka och konditionsträning. Kul! Daniel, som hjälpte mig sätta ihop det hela, var jättetrevlig, och en riktig godisbit, som alla de andra som jobbar där. Pojkarna är smällsöta, som karameller, och jag skulle kunna tänka mig att trä dem på en pinne och bara titta på dem, och tjejerna är ju så vackra att man kan få dåndimpen. Det är väl tur man inte har problem med självförtroendet ;)


Det blir ett par lugna dagar nu dock, i och med Valborg. Barnen är lediga från dagis, och SATS kunde inte erbjuda barnpassning de här dagarna. Får se vad jag kan hitta på för att få röra mig ordentligt dårå. Springa går ju inte, men om min stackars rumpa tillåter, så kanske vi kan ta en liten cykeltur under dagen (efter att jag gjort klart min analys).


Till kvällen blir det också lugnt. Vi ska knata iväg till Ekeby Hus och titta på stora brasan de gjort där bara. Blir nog mycket folk, för alla från Eriksberg kommer nog också hit, efter att några ungdjävlar tuttade eld på deras brasa redan i förrgår.


Havregrynsgröt var det. Och kaffe. God morgon, världen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards