Alla inlägg den 17 juni 2009

Av /A - 17 juni 2009 22:26

Jag är alldeles för trött för att orka blogga ikväll, men tänkte ändå visa er ett par saker. Det första är min version av en Bauer-bild, och jag får be er ha i åtanke att den inte är klar ännu (framförallt bakgrunden behöver en hel del arbete), och att jag inte kan teckna människor. Alls. Mänsklig form, ja, i kläddesignsyfte, men inte faktiska människor. Så den här har varit en utmaning, helt klart. Men en fantastiskt rolig sådan. Så, nedan följer min allra första kolteckning av en människa - tadaa!:


Skogsrå av Bauer - min version. Känner mig framförallt nöjd med skuggningarna av håret. Lärde mig tekniken bara någon timme innan jag gjorde det här, och det känns verkligen som jag lärde mig något där. Tycker jag lyckats applicera kunskapen hyggligt iaf.


Annars så växer sjalen så sakteliga, och ser nu ut så här:


Sjal.


Jag hoppas bli klar med den över midsommarhelgen. Åtminstone stickning och blockning. Efter det följer virkning av kant, och det kan nog ta sin lilla tid, misstänker jag, för det är några varv.


Nu tänker jag överge er, till fördel för pojkvännen på msn, och några varv till på min sjal :-)

Ovido - Quiz & Flashcards