Alla inlägg den 2 juni 2009

Av /A - 2 juni 2009 13:15

Jag är drabbad. Av inspiration. Till höger och vänster och på mitten och överallt. Sticka spetsstrumpor, sommartröjor, julklappströjor, lettiska vantar, sjalar av olika slag och en massa annat. Och jag vill virka små söta nåldynor som ser ut som blommor, och virka små möss och chokladbollar med påsydda pärlor som pärlsocker. Jag vill sy väskor och portmonnäer, och en empireklänning eller två. Jag är helt enkelt galet inspirerad idag. Sicken tur att jag är hemma och ledig och faktiskt inte MÅSTE städa om jag inte vill ;)


Dagens minus: Blöt hund. Usch, jag kan inte hjälpa att jag tycker såååå illa om lukten av blöt hund. Men Emma-grisen är ju så söt ändå, så jag förlåter henne. Och andas genom munnen ett tag ;)


Nu ska jag äta en sen lunch, titta på Så som i himmelen, och ikväll ska jag hämta min Terminator-biobiljett tills i morgon, och baka bananmuffins. Regnvädersgöra :)

Av /A - 2 juni 2009 08:41

Alla som tror jag kommer gnälla om vädret räcker upp en hand!


Hah! Fel har ni, bara så ni vet :P


Ja, det regnar här hos mig idag, och i större delen av Sverige (förutom hos Peter, tror jag), men det är faktiskt helt okej. Det är rent av något positivt. Det kommer regna under det som är kvar av veckan, så att allt som är sått får vatten att växa på. Vatten från ovan, istället för att vi ska pumpa ut vatten på åkrar och fält. Miljövänligt juh :)


Men inte bara det. Det är fint väder ute att vara inne i. Krypa upp i soffan med sin stickning (jag borde väl iofs kanske säga "någon av alla mina sjuttioelva stickningar ;)), titta på film eller bara läsa en bok. Eller så kan man passa på att tokstäda lite också (det ska jag faktiskt göra), när man nu är inne ändå och är barnledig. Och en annan sak man kan göra är att öppna fönstret, lyssna på regnet, och krypa ner under en filt och bara vila en stund.


En vän och klasskamrat sa något mycket klokt för ett tag sedan. Hon sa att våren kommer inte med solen och värmen och fåglarna och allt det där. Våren kommer med regnet. Och jag tycker nog allt hon har rätt. För har ni varit ute och gått i regnet eller strax efter att det regnat, och känt hur gott det luktar? Luften blir alldeles mättad av dofter, efter att man haft den långa, kalla vintern, där de enda dofter man känner utomhus är avgaser i princip.


Regnet är också bra för alla allergiker, för nu kommer allt pollen att lägga sig, och de (och jag) kan andas igen. Regnvattnet kommer bidra till att grundvattennivåerna inte sjunker för mycket. Det kommer ge vattenpölar åt barn (och barnsliga vuxna, som jag) att hoppa och leka i.

Det finns över huvud taget mycket positivt att säga om regn. 


Nu ska jag dricka lite mera morgonkaffe och sticka några varv till på min Diagonal Lace-socka, sen får vi se vad det blir först idag. Senare ska ni få lite bilder i bloggen iaf, det var en stund sedan igen nu, och så kan vi ju inte ha det :) Ha en bra dag, people!

Ovido - Quiz & Flashcards