Direktlänk till inlägg 14 juni 2009

Och så en regnig söndag, som omväxling (eller inte).

Av /A - 14 juni 2009 09:47

Söndag. Söndagspyssel, söndagsgöra. Jag och de små har tagit det lugnt såhär på morgonen. Den äldsta sover fortfarande. Vi tittar på Blixten McQueen, stickar sjal (jag) och leker rövare (barnen). Dricker lite kaffe. Ska strax hoppa in i duschen. Senare blir det lite mer tigerritande, sjalstickning och förhoppningsvis lite städning också. Måste städa på hd'arna på datorn också, det är knökfullt nu.


Blivande sjal.


Gårdagens allra första testritning. Visst ser man att det ska vara en tiger, men låt er inte luras, för det är inte vad som är syftet med den här ritningen. Jag letar rätt färg här, och försöker hitta effekter som kan skapa den bild jag vill ha i slutändan. Den här är bara en snabbskiss med oljepastellkritor, och den ser ut därefter också. Men vad tycker ni om färgerna? Träffar jag någorlunda rätt? Och sen om ni tittar längst till höger, ser ni att jag har dragit ut färgen lite där? Tänkte försöka använda den tekniken för att få fram en känsla av päls, om ni fattar hur jag menar. Och ögonfärgen? Skapligt rätt, va? Nå, det är en början iaf. Idag ska jag ta itu med anatomin och faktiskt försöka rita en tiger :-) Jag återkommer med de bilderna...kanske ;) Att rita djur har aldrig varit min starkaste gren, jag är bättre på växter och fria motiv, och kroppar (men inte ansikten). Och att designa kläder och sånt. Sånt kan jag rita utan större problem. Men det gör ju det här till en desto större utmaning :-)


Celebert besök igår. Storbarnens hundar var här, båda två. Michis' Emma till vänster, och Raymonds Scott till höger :-)


En till kopp kaffe innan jag hoppar in i duschen. Ute regnar det, som sagt, men det känns mest bara mysigt. Det är liksom en sån dag då man ska vara inne och vara kreativ istället. Sen mår jag så bra också. Glad är jag ju praktiskt taget alltid, men på sistone har det smugit in en ny känsla. En känsla av att vara tillfreds. Att vara lycklig. Att ha hittat hem. Det här är hemma. Och jag har beslutat att stanna kvar här i några år till. Kan inte lämna barnen, jag skulle sakna dem för mycket. Så jag får helt enkelt importera pojkvännen hit ett tag. Några år. Tills de små vuxit på sig och jag kan återvända hem till Norge och de kan resa mellan på egen hand. Och pojkvännen har inga synpunkter på det. Så får det bli, säger han bara, och börjar planera efter det istället.


Jag har tur. Jag har varit, och är fortfarande, önskad av flera. Jag önskar jag kunde ge en liten bit av mig själv till var och en som så storsint önskar sig mig. Mig, av alla människor...*ler*. Men samtidigt kan jag inte vara mer än vän åt dem, kan inte lova något mer än det. Kan inte säga att det kanske i en framtid kan bli annorlunda...jag kan inte ge sådana löften. Det vore fult av mig. Det är ju inte sannolikt att det kommer hända. Det är allt eller inget den här gången. Nej, det är allt. Bara allt. Oavsett hur detta går, så har jag inte för avsikt att upprepa det hela någon mer gång i framtiden. Inte ens om pojkvännen kommer hit i juli och vi upptäcker att vi egentligen avskyr varandra. Inte ens då vill jag göra om det här med någon annan. Jag orkar inte det. Då får det vara. Då är jag nog hellre själv resten av livet sen. Det är enklare så. Jag är tillräckligt bränd som det är, liksom.


Men just nu är jag lycklig. På ett lugnt och avslappnat sätt. Jag har hittat hem, och här stannar jag kvar, åtminstone ett tag till. 


Duscha. Sedan rita riktiga tigrar :-)


 
 
Morgana

Morgana

14 juni 2009 12:25

Åh, ren och skär ego från min sida: HÄRLIGT att du blir kvar här ett tag till! ;-)
Blir ju så mycket lättare att umgås med dig och barnen och lära känna pojkvännen din om ni stannar här i krokarna.. *L*

Mysig tiger!!!
Sååååååååå synd att jag inte kunde plugga jagn med.

Kram!

http://queenofnight.bloggagratis.se

 
Ingen bild

/A

14 juni 2009 12:44

Hihi! Ja, jag skulle ju sakna dig hejdlöst om jag nu skulle flytta igen, så det är ett tungt vägande argument för att stanna, bara det :-) Och sen blir det ju förfärligt trångt att bo så många i min lilla lägenhet, så då lär vi ju med tiden ha något lite större...kanske rent av ett litet hus...och då blir det ju utanför Uppsala...typ kanske åt Morgongåva-hållet eller så ;-) Vi får se, det får framtiden utvisa förstås, men nog finns tanken där.

Ja, det var jättetrist...men nästa vår, dåååå blir det nog bild A för mig *ger en liten vink ;)*...och i höst, då blir det textilvetenskap A utöver retoriken...och den var det platsgaranti på, bara så du vet...*ger lite mer vinkar ;-)*...

Kram!

 
Ingen bild

Morgana

14 juni 2009 14:04

Aha, den kursen (textilvetenskap) såg jag inte i våras, så den har jag inte sökt. Suck!!! Den hade ju varit superkul annars och så hade du, jag och Lo kunnat plugga ihop ;-)
Jaja, det kommer väl fler tåg...

 
Ingen bild

/A

14 juni 2009 14:16

Det är inte för sent! Den finns kvar på studera.nu, så du kan skicka in en sen anmälan! :-) Hade ju varit så kul att plugga ihop, ja...:)

Kram!

 
Ingen bild

Morgana

14 juni 2009 14:18

Jepps, har gjort en sen anmälan nu. De två andra kurserna jag hade sökt, hade dessutom utgått såg jag...
Tack för tipset!!

 
Ingen bild

/A

14 juni 2009 14:31

Ja, jag råkade ut för samma sak - att de andra två kurserna hade strukits. Jag håller tummarna att vi kommer in på den här! Det ska vara platsgaranti på den här, så det ser ju lovande ut. Nu är det bara att ha tålamod under de 3-4 veckor det dröjer innan vi får svar...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards