Direktlänk till inlägg 7 juni 2009

Ryggskott. Aj.

Av /A - 7 juni 2009 10:15

I torsdags började jag få ont i ryggen. Kände av det när jag var på stan med M och Lo, men trodde det berodde på den annalkande mensen och att jag slarvat lite med mina coreövningar.


I fredags började jag möblera om. Hade än mera ont i ryggen, så jag fick ta det lite lugnt dock. I går hade jag ännu mera ont. Kunde bara sitta upp korta stunder, hade svårt att gå, fick ingenting gjort. Halvvägs i ommöbleringen, och det ser ut som om någon - bokstavligen - släppt en bomb här.


Idag trillade polletten äntligen ner. Vaknade med än mera gröndjävligt ont och inser att det här är ju för fan inte vanligt ont i ryggen. Det här är ju ryggskott, som jag får lite nu och då. Gah! Varför ska det alltid ta flera dagar innan jag fattar det?? Det är ju faktiskt en distinkt skillnad jämfört med när jag har ont i ryggen som vanligt.


Jaja. Ryggskott. Ont som fan den här gången. Inga smärtstillande hemma, men det skulle inte hjälpa heller. Det är antiinflammatoriskt man måste ha för sånt här, för smärtstillande hjälper lika mycket som halspastiller. Och jag kan inte äta antiinflammatoriska mediciner. Bara att bita ihop, med andra ord. Och så denna eländiga mensvärk på det. Ont både fram och bak - haha! Ja, kära nån, man kan ju inte annat än skratta åt eländet ;P


Jag har tvättstuga idag. Inte så kul när jag knappt kan gå inne i lägenheten ens :S Men men, jag har inget val. Måste tvätta idag. Och när jag var ut med första laddningen, så ser jag något ligga på backen bredvid bakhjulet på min cykel. Ja, jag har fått punktering på bakhjulet på min cykel, har jag berättat det? Kom hem här om dagen och upptäckte att däcket var platt. Har inte orkat deala med det än heller, för det har regnat så mycket.


Anyway, nu såg jag att det låg något där. Gick bort och tittade, och inser att det är lilla luftnippeln som ska sitta i cykelhjulet. Hatten ligger bortslängd lite längre bort, och muttern som håller ihop det hela är borta. Jag stod säkert i två minuter och bara tittade på det hela. Glad åt att det inte är en punktering i alla fall, och lite smått förvånad över människors sätt att resonera.


Det står till en var tid minst 20 cyklar i vårt cykelställ. Ofta är det uppåt 50 cyklar. Och med 20-30 meters mellanrum är det cykelställ på hela området. I vårt cykelställ är det enbart jag som har cykelbarnstol, cykelkärra och två av de minsta barncyklarna fastkedjade i varann. Det råder ingen tvekan om att alltihop tillhör en och samma liksom. Alla andra är bara "ensliga" cyklar, eller hur jag nu ska uttrycka saken. Det står dessutom några där som inte använts på gud vet hur länge, där det verkligen syns att de inte används. Och ändå...ändå väljer de MIN cykel att plocka delar från?? Hur fan resonerar man då?? "Jo, här har vi nån som har minst två små barn, och som säkerligen får krångla mer än alla andra när hon ska laga sin cykel, så HENNE plockar vi grejer av!"?? Jeeezuz...


Jaja. Jag är bara glad att det inte tycks vara annat än ett ventilbyte som behövs. Jag har ventiler ligger nånstans, ska bara hitta dem först. Jag har andra bekymmer som kräver min uppmärksamhet i större grad just nu. Ska till Stockholm och fotograferas i morgon t.ex Med ryggskott. Jah...det kan bli intressant ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards