Direktlänk till inlägg 5 juni 2009

Julklappar och Bifrost-sockor.

Av /A - 5 juni 2009 12:53

Tänkte jag skulle visa er vad jag hittat att lägga i lådan med utklädningskläder som barnen ska få i julklapp:


Klänningar. Eller kanske en kejsarkappa och en prinsessklänning? Det får barnen själva hitta på när den tid kommer :)


På Ikea har de den här kistan, som jag nog ska köpa för att förvara allting i. Lite dyr (ca 550 kr), men den är ju så fin! Älskar såna här korgar och kistor.

Hittade även en spegel på Ikeas hemsida, som jag tänkte måla och dekorera lite. De måste ju ha en spegel när de ska klä ut sig, så de får se hur de ser ut! :)


Spegel. 59 kr på Ikea. Som hittat!


Om man har en bunt övermogna bananer, vad gör man då? Jo, bananmuffins, så klart! ;)


Och sist, men inte minst - Bifrost-sockorna! Eller sockan, då. Det blir såååå bra! Är toknöjd med garn, färg och silvertråden som får löpa med. Visst leder det tankarna till Bifrost-bron som går från jorden till de norröna gudarna? Som en iskall, frostnupen vinterhimmel med glittrande stjärnor...mjo, det känns väldigt, väldigt passande :-)


Älskar! 


Problemet är bara att jag inte tycks kunna lägga ifrån mig stickningen....och jag som SÅ behöver städa och möblera om, och som vill fixa vita bomullsgardiner med virkad spets till vardagsrummet, och ha en vas med prästkragar och blåklockor på bordet....huuuuuur ska jag hinna, när jag inte kan lägga ifrån mig stickningen?? ;)


Dagens fråga: Är det bara jag som tycker det gått inflation i författare som har en yttepytteminiroll i filmatiseringarna av deras böcker? Jag menar, Hitchcock - javisst. Stephen King - sure. Men nu gör alla det. Senast ut är Stephenie Meyer som skrivit Twilight. Hon syns som en av cafégästerna i filmen, där hon sitter vid disken på dinern och får mat serverad. Givetvis sitter hon med sin laptop och arbetar, för det är ju vad hon gjort hela tiden medan hon skrivit böckerna. Bah. Vet inte varför det där störde mig så, men det gör det. Mental note to self: Om jag någonsin skriver en best seller som ska filmatiseras, så ska jag INTE UNDER NÅGRA OMSTÄNDIGHETER SYNAS I FILMEN SJÄLV! Så det så. Hmpf.


Kaffe. Lunch. Fried Rice Fish, vilket är precis lika gott som Fried Rice Chicken. Good. Pojkvännen äter ju inte kyckling, så jag roar mig med att twista lite på mina recept för att göra mat han kan äta. Lite kul faktiskt :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards