Direktlänk till inlägg 1 juni 2009

Bobbysocks.

Av /A - 1 juni 2009 12:02

När man är irriterad och på uselt humör (se föregående inlägg), så finns det ju bara én sak att göra. Man klär sig i glada färger, snofsar till sig lite i största allmänhet och drar och gör något kul. I mitt fall innebär det idag att jag är klädd i chockrosa, vitt och svart, som Bobbysocks på tiden det begav sig, och jag ämnar åka till Myrorna för att spana på julklappsitems åt barnens utklädningslåda, som de ska få i julklapp i år. Känner mig redan på bättre humör, kan jag säga. Lite mer kaffe nu bara, sen drar jag :)


 
 
Ingen bild

Morgana

1 juni 2009 12:34

Om du känner för att cykla riktigt långt, så kan jag rekommendera secondhandbutiken ute vid Livets Ord (Helena m E jobbar där). Har iofs inte varit där på länge, men Myrorna är ju inte så där jättebilliga längre...
Hmmm Helping Hand heter den, har jag för mig.
Jag har precis kommit hem från beredningsmöte, skall snart hämta Pojkarna för Ever skall till bvc och visa upp ett sår i foten efter en spik som letade sig in där i lördags.. Ajaj! Sen är det sommarfest på förskolan ikväll - Ever sista! Och dessförinnan kommer Jessica med tjejerna (Sofie och Sanna) och fikar/leker. Härligt intensiv dag!!!
....jaja, lite egentid tänkte jag faktiskt sno åt mig också, i form av ett besök på Kupan (Röda Korsets *tror jag* 2:nd hand) innan förskolehämtning.
Kram på dig!

 
Ingen bild

/A

1 juni 2009 15:54

Äsch då, inte är det så långt, inte :) Tänkte faktiskt på dem först, men de har tyvärr stängt på måndagar enligt hemsidan, så de ska jag ta senare i veckan, tänkte jag. Det fick bli Myrorna idag. Men du har alldeles rätt - det var dyrt! Hittade dock en söt liten handväska för 30 kr, och en bunt böcker. Dessutom fick man 10% studentrabatt där, så något billigare blev det ju iaf.

Ja, det var mig en intensiv dag! :) Själv har jag turistat lite i egen stad idag. Käkat glass och druckit kaffe medan jag strosat längs ån, varit på Saluhallen, har varit uppe vid slottet, nere i Botaniska, på Carolina Rediviva och sen en avslutande sväng nere på stan. Det gjorde gott både för kropp och själ. Uppsala stad får mig alltid på bra humör. Det är ju så vackert här! Och all historia får ju kulturtanten i mig att sprudla av lycka ;)

Nu ska jag inhandla lite grejer för att göra pizza, och sen ska jag avnjuta jordgubbarna och bigarråerna jag också införskaffade när jag var på stan. Livet är inte så dumt ändå :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards