Alla inlägg den 30 juni 2010

Av /A - 30 juni 2010 23:21

Det blev inte mycket gjort idag. Jag har varit helt knäckt hela dagen. Mens, trött, ont i kroppen, orkeslös - you name it. Så frånsett lite enklare matlagning och tillverkning av chocolate chip cookies, samt ett gruppmöte här hemma, så har i stort sett ingenting hänt idag.


Inte mår jag bättre nu ikväll, snarare tvärt om. Jag är så slagen att jag tänker stå över morgondagen. Finns inte en chans att jag orkar med imorgon, så det får vara. Det löser sig ändå.


Chocolate chip cookies.


Dottern modellar första paret julklappsvantar, och hennes utlåtande är: "Åååh, snälla, snälla mamma - kaaan inte JAG få de här i julklapp?? SNÄLLA!"   Och jodå...visst är de till henne, men det tänker jag förstås inte berätta   


 

Lillebror önskade sig också sådana vantar. Så det är ju tur att det råkar bli ett par till...  


Nu är det sängen. Hoppas jag vaknar lite piggare imorgon än jag varit idag.

Av /A - 30 juni 2010 09:54

Denna kvinna är en slagen hjälte idag, kan jag meddela. Min mens smög sig igång igår kväll, och slog till med full kraft idag. Dessutom gör tån förbaskat ont, och borde förmodligen tejpas (har ingen tape dock, så det får vara).


Det blir hur som helst en lugn dag idag. Jag ska försöka beta av lite på projektarbetet, och någon gång under dagen kommer de övriga två gruppmedlemmarna över så att vi kan fixa den sista gruppuppgiften i kursen. Vi väntar bara på besked från en av dem om hur dags han ska till VC, för han har visst gått och blivit huggormsbiten *usch*.


I övrigt är det mest ansträngande jag ämnar göra idag att baka chocolate chip cookies. Jag är övertygad om att det är rätt medicin för att bota trasiga tår. Sen kan vi ju inte göra så mycket annat den här sommaren, eftersom ekonomin inte medger några utflykter eller så. Men det ser dock ut till att jag ska kunna ro det hela i hamn någorlunda på matfronten åtminstone, trots att jag har hela två veckors inkomstbortfall nu i juli. Jag ska ju ha två veckors föräldrapenning, men de pengarna kommer inte förrän i slutet på augusti. Jag är dock inställd på att få bråka med FK även denna gång. Enligt deras hemsida ska det ta högst 30 dagar innan man får besked, och jag lämnade in min begäran 6. maj...Vi närmar oss alltså 60 dagar med stormsteg. Och det lär säkert bli uppåt 90 dagar innan jag får något besked, för de lär förstås ha semester, hela bunten, nu i juli.


Jaja, jag orkar inte hetsa upp mig över den saken just nu. Det är som det är. Jag får deala med det i augusti. Och under tiden får vi roa oss med gratisaktiviteter, helt enkelt. Och det finns ju faktiskt en hel del man kan hitta på som inte kostar något. Biblioteket t.ex., som vi ju besökte i måndags. Picknik (äta ska vi ju ändå, så varför inte utomhus?), upptäcktsfärder, pyssel, lek osv. Allt behöver inte kosta en massa pengar, och en annan roade sig då utan problem när man var liten även om man inte hade föräldrar som skjutsade runt en överallt på alla möjliga aktiviteter.


Undrar förresten vart jag har gjort av min cykelpump?? Kan inte hitta den nånstans...Antagligen har jag gömt den vid något tillfälle när ungarna härjat med den, och sedan glömt bort vart. Skulle inte förvåna mig om jag hittar den längst bak i strumplådan eller så till slut. Hur som helst, så behöver lillebrors däck mera luft, och eftersom vi inte hittade cykelpumpen så knatade jag bort till affären där de förra året hade en luftslang ute. Men inte i år. Jag får väl blåsa själv då   


Nej usch, nu får det vara slutsvamlat. Det är hög tid att försöka få något gjort här. Typ dricka mer kaffe   

Ovido - Quiz & Flashcards