Alla inlägg den 5 juni 2010

Av /A - 5 juni 2010 15:44

Ibland är det brutalt att vara förälder. Som när ens barn dör, vilket hände mig. Och som när man får besked om att ens barn har leukemi, vilket har hänt en släkting till mig nyligen. Då är det inte roligt att vara förälder.


Jag tittar på mina egna vildbattingar och skattar mig lycklig att de finns, även om jag som förälder ibland drivs till vansinnets gräns av dem. De finns och de är friska. Två av mina barn hade inte den förmånen, och jag fick inte förmånen att se dem växa upp.


Jag påminner mig själv om det nu när jag sanerar hemmet från socker och allt vad det nu är. Påminner mig själv om det när de slåss som värst.


När man genomlevt att ens barn är allvarligt sjuka och när man genomlevt att ens barn dör, så lär man sig illa kvickt vad som är viktigt här i livet. Man slutar inte bli trött, less, förbannad och att klaga, men man är så otroligt medveten om att de sakerna bara är en ventil för att släppa ut lite ånga. För hur jobbigt det än är ibland, så skulle jag utan att blinka klottra ner varenda vägg i lägenheten och fylla den till taket med socker om det gav mig tillbaka de barn jag mist. Så är det bara. Det kommer alltid finnas en lucka som skulle ha fyllts upp av två små pojkar som med tiden skulle ha blivit unga män. Även om ledsenheten och sorgen för länge sedan försvunnit och bara sporadiskt dyker upp igen, så är det ändå ett ofrånkomligt faktum att det fattas två små människor här.

Av /A - 5 juni 2010 08:57

Åtminstone trodde jag under bråkdelen av en sekund att det hade snöat i mitt vardagsrum. Tills jag insåg att det var socker som så vackert var utspritt på golvet, bordet, i bokhyllorna, i soffan, i leksakslådorna och till och med i gardinerna.


Dagens mantra är således: Jag kommer skratta åt det här en vacker dag, jag kommer skratta åt det här en vacker dag...


Just idag är jag dock måttligt road. Inte blir jag gladare av att jag måste ha tvättstugerally nu direkt på morgonen. Jag får väl vara glad att jag mår något bättre idag dock, eftersom dagens alla planer fått skrinläggas till fördel för sockersanering.


Hoppas bara jag har ork att färdigställa uppsatsen ikväll också.

Ovido - Quiz & Flashcards