Alla inlägg den 1 juni 2010

Av /A - 1 juni 2010 19:19

Dagen har i huvudsak ägnats åt vila, frånsett dagisvändan på morgonen och en dagisvända inklusive att handla på eftermiddagen. I övrigt har jag legat som ett kolli idag. Var helt knäckt efter morgonens lämning på dagis, så jag avbokade handledningen och kröp i säng istället. Trodde även eftermiddagens hämtning, där jag även var tvungen att gå på affären efteråt, skulle ta knäcken på mig totalt, men det gjorde det faktiskt inte.


Okej, jag var inte pigg efteråt, det vore ju synd att säga, men jag var inte så knäckt som jag trodde jag skulle bli. Och när lillebror vid hemkomsten frågade om han fick sova en stund, så passade jag på att krypa upp i soffan tillsammans med honom och vila lite till. Och nu känns det baske mig som att det går lite åt rätt håll här faktiskt. Visst, jag har fortfarande feber, men den pushar inte längre upp mot 40 grader, och feberfrossan och värken är mycket lindrigare nu. Ska jag ha sån tur att jag orkar gå på morgondagens seminarium tro? Låt oss hoppas det!


Det har inte blivit något gjort på uppsatsen idag, men jag känner mig inte alls stressad över det. Jag har kommit så långt redan, så jag ligger i vilket fall mycket bra till i tid. Och jag tackar även min lyckliga stjärna att jag förberedde hela veckan i helgen som var, så jag behöver inte läsa något alls tills imorgon. Jag kan ta det lugnt hela kvällen och förhoppningsvis bli av med febern istället.


Lillebror har nyss vaknat igen, och kommer förmodligen vara uppe sent ikväll. Hoppas dock att vi ska somna i någorlunda vettig tid, för imorgon vill vi absolut inte komma för sent till dagis. De ska på utflykt till en 4H-gård imorgon, och jag tror det kommer bli en super dag för barnen. Tyvärr är jag ju schemalagd själv, så jag kan inte följa med, annars hade jag också åkt med (de behövde föräldrar som kunde hjälpa till, framförallt på bussarna).


Hm. Nu har lillebror somnat igen, ser jag...Är han måhända inte riktigt pigg, han heller? Fast jag tog ju tempen på honom när vi kom hem, eftersom han kändes lite varm, men då var allting normalt. Håll tummarna att inte han också åker på samma sak som jag, och missar sin utflykt imorgon! Sen gör det inte så mycket ifall han också blir sjuk (annat än att det naturligtvis inte är kul att vara sjuk), men morgondagen vill jag verkligen inte att han ska gå miste om, för det låter som de kommer ha en riktigt rolig dag.

Av /A - 1 juni 2010 07:35

Men oj, vilken feber jag åkte på igår kväll! Trots att jag var mördande trött redan på eftermiddagen (förmodligen var det på gång redan då), så har större delen av natten spenderats i vaket tillstånd med hög feber, frossa och värk. Inte minst huvudvärk.


Nu på morgonen är det en liten aning bättre, nu biter åtminstone alvedonet såpass att jag kommer strax under 38 grader. Dock fick jag en galen frossa och febern steg direkt när jag klev upp. Men just nu mår jag efter omständigheterna skapligt, även om det känns som om jag blivit överkörd av en buss, och tröttheten är smått förlamande även idag.


Jag tror åtminstone jag ska orka ta mig till dagis med lillebror. Sen får det bli en lugn förmiddag med lite vila och kanske lite pillande på uppsatsen, innan jag förhoppningsvis orkar åka in till UU för handledning. Inte för att jag behöver det egentligen, för jag fick så himla bra feedback på det jag har skrivit per mail igår. Och jag blev sååå glad! ÄNTLIGEN vettig handledning! Det har varit en bristvara under tidigare uppsatsskrivningar.


Uj. Blev en lång paus i bloggandet här. Glömde alldeles bort att jag höll på att skriva. Man är väl inte alldeles patent i skallen idag *s*. Är väldigt i valet och kvalet kring hur jag ska göra med handledningen...jag har ju inga ytterligare frågor, och den handledning jag redan fått har varit utmärkt. Är det då särskilt meningsfullt att åka in över huvud taget idag? Fast jag vill ju inte heller ha någon frånvaro...inte för att det kommer bli någon restuppgift, utan rent principiellt. Får fundera på saken lite till. Ska ändå inte vara där förrän kl 13 idag.


Nu har klockan passerat 08:30, och det är hög tid att få iväg lillebror till dagis.

Ovido - Quiz & Flashcards