Direktlänk till inlägg 30 juni 2010

Slagen

Av /A - 30 juni 2010 09:54

Denna kvinna är en slagen hjälte idag, kan jag meddela. Min mens smög sig igång igår kväll, och slog till med full kraft idag. Dessutom gör tån förbaskat ont, och borde förmodligen tejpas (har ingen tape dock, så det får vara).


Det blir hur som helst en lugn dag idag. Jag ska försöka beta av lite på projektarbetet, och någon gång under dagen kommer de övriga två gruppmedlemmarna över så att vi kan fixa den sista gruppuppgiften i kursen. Vi väntar bara på besked från en av dem om hur dags han ska till VC, för han har visst gått och blivit huggormsbiten *usch*.


I övrigt är det mest ansträngande jag ämnar göra idag att baka chocolate chip cookies. Jag är övertygad om att det är rätt medicin för att bota trasiga tår. Sen kan vi ju inte göra så mycket annat den här sommaren, eftersom ekonomin inte medger några utflykter eller så. Men det ser dock ut till att jag ska kunna ro det hela i hamn någorlunda på matfronten åtminstone, trots att jag har hela två veckors inkomstbortfall nu i juli. Jag ska ju ha två veckors föräldrapenning, men de pengarna kommer inte förrän i slutet på augusti. Jag är dock inställd på att få bråka med FK även denna gång. Enligt deras hemsida ska det ta högst 30 dagar innan man får besked, och jag lämnade in min begäran 6. maj...Vi närmar oss alltså 60 dagar med stormsteg. Och det lär säkert bli uppåt 90 dagar innan jag får något besked, för de lär förstås ha semester, hela bunten, nu i juli.


Jaja, jag orkar inte hetsa upp mig över den saken just nu. Det är som det är. Jag får deala med det i augusti. Och under tiden får vi roa oss med gratisaktiviteter, helt enkelt. Och det finns ju faktiskt en hel del man kan hitta på som inte kostar något. Biblioteket t.ex., som vi ju besökte i måndags. Picknik (äta ska vi ju ändå, så varför inte utomhus?), upptäcktsfärder, pyssel, lek osv. Allt behöver inte kosta en massa pengar, och en annan roade sig då utan problem när man var liten även om man inte hade föräldrar som skjutsade runt en överallt på alla möjliga aktiviteter.


Undrar förresten vart jag har gjort av min cykelpump?? Kan inte hitta den nånstans...Antagligen har jag gömt den vid något tillfälle när ungarna härjat med den, och sedan glömt bort vart. Skulle inte förvåna mig om jag hittar den längst bak i strumplådan eller så till slut. Hur som helst, så behöver lillebrors däck mera luft, och eftersom vi inte hittade cykelpumpen så knatade jag bort till affären där de förra året hade en luftslang ute. Men inte i år. Jag får väl blåsa själv då   


Nej usch, nu får det vara slutsvamlat. Det är hög tid att försöka få något gjort här. Typ dricka mer kaffe   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards