Direktlänk till inlägg 29 juni 2010

Minus-kul och korkade tår

Av /A - 29 juni 2010 21:52

Nu hade jag egentligen tänkt sätta mig och plugga, men jag har beslutat att det får vara bra för idag. Jag ska uppdatera bloggen bara, sen får det bli sängen. Det får väl finnas gränser för hur mycket man ska hinna med på en och samma dag, va?   

Nå, jag hade ju som sagt både tvättstugerally och städning på schemat i förmiddags. Sen blev det lunch, följt av en snabb sväng på affären för att handla lite småsaker och lämna tillbaka filmen. Så hem igen, och förbereda middagen. Det blev persiljestuvad potatis idag, så jag behövde koka potatis först så att den skulle hinna kallna innan det var dags att göra mat. Men efter att det var gjort, så motade jag ut barnen en sväng. De tog med sig lite leksaker och jag tog med en filt och min bok, sen spenderade vi en timme ute i solen/skuggan under ett träd. Riktigt skönt   


Innan middagen snodde jag ihop en powerpointpresentation tills på torsdag, och därefter var det matlagning, lek, stickning, bada barnen, diska och sedan nattning. Det har liksom gått i ett hela dagen här, sen jag klev upp vid 6 i morse.


Måste förresten berätta en lite kul grej: Barnen har lärt sig att deras mor gillar den här serien med roliga insektsfilmer, Minuscule, som går på barnkanalen. Varje gång de ser att det kommer en sån film, så ropar de: "Mamma, nu kommer minus-kul!"   Inte så lätt att få till det där med franskt uttal alltid *hehe*.

En annan lite lustig grej som dottern envisas med att säga, är varje gång hon ser blod: "Mamma, jag gillar inte blod! Jag blir så avundsjuk!"   Vad hon egentligen menar har jag inte riktigt lyckats lista ut, för hon envisas med att säga så även om jag förklarat vad just det ordet innebär, och trots att jag försökt få henne att förklara för mig med andra ord vad det egentligen är hon menar. Men å andra sidan är jag ju fullt på det rena med att hon tycker det är obehagligt, så det är inte så mycket för min skulle jag vill försöka få henne att förklara det på ett annat sätt, utan för sin egen.


Annars är det väl inte så himla mycket att rapportera från min kant. Jag slog i lilltån förut ikväll, och lärde förmodligen mina barn ett antal svordomar som ingen människa någonsin hört förut. Herrejävlar, vad ont det gjorde! Och det gör fortfarande ont, faktiskt. Och knastrar om tån när jag tar i den. Men den är inte missfärgad och den är inte av, den fick bara en dagsedel som inte gick av för hackor. Korkade tå. Låt oss hoppas att den lärde sig en läxa den här gången   

Jo, förresten, jag mailade faktiskt min lärare i kursen jag läste innan lyrikanalysen och frågade om mitt betyg, som fortfarande inte rapporterats in. Det verkade vara frågan om en liten miss från administrationens sida, vilket jag själv kan reda upp i under början på augusti. Någon panik är det ju inte, och jag råkar vara både hej och du med hon som sköter det där (vi sitter i jämlikhetskommittén tillsammans). Men hur som helst, jag visste redan att jag var godkänd på den kursen, men det jag inte visste - som alltså framkom idag - var att jag hade legat strax under gränsen för VG även på den kursen. Tänka sig! Och jag som tyckte de där kurserna var pest och pina - och så är det de jag gör allra störst framsteg i! Go figure...


Jo, en sista sak innan jag hoppar i säng - nu börjar vissa av fröerna vi har sått att gro!

Morning Glory/Blomman för dagen. Det där brunrosa i framkant och gulbruna uppe till vänster är två plantor som är på väg upp.


Två solrosor ser också dagens ljus nu.


Nu hoppas jag bara det kan börja växa lite i de andra krukorna också snart.


Näe, nu får det bli sängen nästa. Två bilder till bara, sen är det god natt   


Det händer som sagt att de håller sams. Här är det en gemensam ritning in progress, och jag tror baske mig de höll sams i närmare 7 minuter! Måste vara rekord...  


Årets andra par julklappsvantar in progress.

 
 
Morgana

Morgana

29 juni 2010 22:52

Ajajajaj vad ONT det måste ha gjort!!!
Hoppas att den mår bättre imorgon :-)

Kramelikram och nattinatt

http://queenofnight.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards