Direktlänk till inlägg 22 november 2009

Sol, sol, sol!

Av /A - 22 november 2009 09:19

Även idag skiner solen! Åtminstone nu på morgonen. Enligt SMHI ska det tydligen regna i eftermiddag, men det tänker jag inte bekymra mig om just nu. Nu skiner solen, och om ett par timmar börjar damernas 4x5 km stafett i Beitosdølen Glad Därefter följer herrarnas 4x10 km. Då blir det soffan med stickningen.


Annars händer det väl inget särskilt idag. Lite städning, lite plugga. Det vanliga. Funderade på att gå på bio ikväll, men har tyvärr inte råd, så det får vänta. Blir ju barnledig igen idag. Barnen åker till sin pappa i två veckor, och det kommer bli två intensiva veckor i studieväg för min del. Det ska skrivas både uppsats och hemtenta under tiden. Nåja, uppsatsen behöver inte bli klar på den tiden, jag har ytterligare en vecka på den, men till större delen bör den bli klar så jag slipper stressa sista veckan.


Annars så mår jag definitivt bättre idag, även om jag fortfarande är hängig, förkyld och hostig. Det har inte släppt riktigt i lungorna än, men även den biten har blivit betydligt bättre.


Igår fick jag förresten veta vad årets julkalender blir. Har inte brytt mig om att kolla det tidigare, för jag tycker de är så bedrövligt dåliga numera. De handlar ju inte ens om julen längre. Jag hoppas årets kalender blir bättre så sett...Iaf, i år är det SuperSnälla SilverSara och StålHenrik som är årets julkalender, och dem gillar även jag. Har inte sett dem på aldrig så länge, så det ska bli roligt.


Köpte faktiskt chokladkalendrar åt barnen i år. Annars brukar jag alltid göra prylkalender, men i år kändes det rätt meningslöst. Dottern kommer vara hemma én helg och sonen én vecka under december, innan de kommer hem över julen, så större delen av advent kommer jag att vara själv. Men det kan jag leva med. Vi gjorde så eftersom barnen kommer vara hemma så länge hos mig över jul istället, så att pappan också skulle hinna träffa dem.


Jag längtar sååå till den 14 december, när jag har lämnat in min uppsats. Efter det är jag ledig och kan ägna mig åt att julpyssla och fixa. Göra klart de sista julklapparna och sånt. Myyyys :-)


Nej, nu får det baske mig bli lite kaffe här.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards