Alla inlägg den 8 november 2009

Av /A - 8 november 2009 10:27

En rätt så lugn och skön söndag i Regnbågspalatset. Barnen ska bada, och de ska få göra farsdagspresenter. Jag ska plocka och städa lite till, och kan ju konstatera att det blev en enorm skillnad i hemmet efter att jag burit in större delen av alla pyssel- och handarbetsgrejer in i pysselrummet. Plötsligt finns det lite YTA här! Man kan andas igen. Helt fantastiskt! Har dock inte plockat i ordning i pysselrummet än, men ska börja med det idag. Fast jag har bara en hylla än så länge, så det dröjer lite innan jag får allting på plats. Jag hoppas dock hinna göra klart där innan den 6. december, när vi ska ha pysseldag.


I eftermiddag åker båda barnen tillbaka till sin pappa igen, trots att lillebror egentligen skulle ha stannat kvar här i två veckor. Det beror på att han missade dagisfotograferingen här (han var hos sin pappa då, och dagispersonalen här glömde meddela mig när fotograferingen skulle vara), men de har fotograferingen i Stockholm på tisdag. Han kommer alltså hem igen tisdag eftermiddag.


Pappan åkte iväg med sonen för att försöka få honom klippt inför fotograferingen, för typ femte gången i rad. Gossen brukar tvärvägra klippning så fort det blir hans tur, även om det går bra att vänta innan. Nu brukar jag normalt sett klippa barnen själv, men eftersom det har verkat vara viktigt för pappan med hela frisörgrejen, så har jag inte protesterat på det. Hur som helst, förra veckan hade de gjort ett nytt försök igen, och den här gången gick lillebror faktiskt med på att bli klippt. Men på fråga från frisören om hur han ville klippas, så hade han svarat "Kort, så jag inte behöver komma tillbaka på länge!" Flört


Efter att barnen åkt på eftermiddagen så kommer jag nog ta det rätt så lugnt. Lånade första säsongen av Lost av M&J igår, så det blir nog att titta lite på den och att sticka, medan jag funderar lite mer på vad jag ska skriva B-uppsats om. Första kursträffen är i morgon, och även om jag har en idé om vad jag ska skriva om, så är jag fortfarande inte helt hundra på ämnesvalet.

Ovido - Quiz & Flashcards